آنچه در مقاله خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان میخوانید:
مقدمه
تا همین یک سال پیش نهایتاً با ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان میشد بهترین ماشین چینی بازار ایران را خریداری کرد اما پیشرفت کمنظیر خودروسازان چینی باعث شده تا امروزه قیمت لوکسترین محصولش در ایران تا حدود ۲ میلیارد تومان برود. پس با این اوصاف مطمئناً با ۵۰۰ -۴۰۰ میلیون تومان نمیتوان انتظار یک محصول لوکس چینی را داشت.
در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید مجله پدال به سراغ بررسی و معرفی مزایا و معایب خودروهای چینی ۴۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیون تومان رفتهایم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: خودروهای ایرانی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار کدماند؟
همچنین بخوانید: خودروهای مونتاژی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار ایران کدماند؟
خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان (صفرکیلومتر)
امویام ایکس ۲۲ یا همان تیگو ۲ از زمستان سال ۹۵ در دو نسخه دستی و اتومات به بازار کشور عرضه شد. X22 را باید نسخه کراساوور امویام ۳۱۵ دانست زیرا این دو خودرو از پلتفرم یکسان و اشتراکات فنی زیادی بهره میبرند. X22 توانسته طی این سالها فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند و بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد. ایکس ۲۲ با تیپهای مختلفی همچون اسپرت، لاکچری، اسپرت اکسلنت، اکسلنت، ساده در نسخههای دندهای و اتوماتیک به بازار عرضه شده که تنها تفاوتشان در تزئینات خارجی و چند آپشن جزئی است و هیچ تفاوتی در قسمتهای فنی ندارند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل این خودرو را در نسخه دندهای ببینید:
| امویام ایکس ۲۲ دندهای |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۰ نیوتنمتر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۵.۹ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۰ لیتر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
جرم خالص | ۱۲۱۵ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز میتوانید مزایا و معایب امویام ایکس ۲۲ دندهای را مشاهده کنید:
مزایا امویام ایکس ۲۲ دندهای | معایب امویام ایکس ۲۲ دندهای |
طراحی داخلی و خارجی چشمنواز | فنربندی بسیار خشک در قسمت عقب |
کیفیت نسبتاً مناسب متریال استفاده شده در کابین | فضای نهچندان بزرگ در کابین |
شتاب و کشش بهتر نسبت به نسخه اتوماتیک | ترمزهایی که در صورت فشار زیاد سریع عملکرد خود را از دست میدهند. |
در جدول زیر قیمت برخی از قطعات امویام ایکس ۲۲ را مشاهده کنید (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده):
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۳.۳ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۴۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۴۰۰ هزار تومان |
فیلتر بنزین | ۱۵۰ هزار تومان |
تسمه تایم | ۱.۳ میلیون تومان |
چراغ جلو | ۳.۲ میلیون تومان |
چراغ عقب | ۱.۹ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دوره | ۸۰۰ تا ۱.۲ میلیون تومان |
در جدول زیر نیز قیمت نسخه صفرکیلومتر و کارکرده ایکس ۲۲ آمده است:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
امویام ایکس ۲۲ دندهای | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۹۰ میلیون تومان |
امویام ایکس ۲۲ اتوماتیک | ۹۶ تا ۹۸ | ۴۰۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۲. زوتی Z300/سایپا آریو
داستان این خودرو از سال ۱۳۹۴ توسط سایپا شروع شد و در سال ۱۳۹۹ هم توسط تحریمها به پایان رسید. این خودرو در سه نسخه دندهای ۱.۵ لیتری، اتوماتیک ۱.۶ لیتری و ۱.۶ لیتری اتوماتیک به بازار ایران عرضه شد. آریو به دلیل استهلاک نسبتاً مناسب و جادار بودن به سرعت به ناوگان تاکسیهای فرودگاهها ایران پیوستند. برلیانس اچ ۳۳۰ و بسترن بی ۳۰ را میتوان از مهمترین رقیبان این خودرو عنوان کرد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل آریو را مشاهده کنید:
| زوتی Z300 سایپا آریو |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۱ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۲ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۷۵ کیلوگرم |
برخی از مزایا و معایب آریو اتوماتیک در جدول زیر قابل مشاهده است:
مزایا آریو اتوماتیک | معایب آریو اتوماتیک |
کابین جادار | ظاهری قدیمیتر از رقبا |
سیستم تعلیق مناسب | گیربکس نهچندان پیشرفته |
استهلاک پایین | کمبود امکانات رفاهی |
در جدول زیر میتوانید قیمت برخی از قطعات آریو را مشاهده کنید (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است):
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۲.۴ میلیون تومان |
کمکفنر جلو | ۱.۴ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۱.۱ میلیون تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۹۰ هزار تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۲۰ هزار تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۲۶۰ هزار تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای صفرکیلومتر آریو در جدول زیر آمده است:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
زوتی آریو ۱.۶ اتوماتیک | ۱۳۹۸ | صفرکیلومتر | ۵۰۰ میلیون تومان |
۳. جک j4
یکی دیگر از انتخابهای خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان جک J4 است. داستان ارزانترین محصول کمپانی جک در ایران از سال ۱۳۹۷ شروع شد. این خودرو درواقع از در کلاس بدنهای بین j3 و j5 قرار میگیرد. این خودرو از پلتفرم مشترکی با جک s3 استفاده میکند. جک j4 به دلیل عرضه محدود و نداشتن برخی امکانات رفاهی (مانند سانروف) آنچنان مورد توجه قرار نگرفت و علیرغم عملکرد کم استهلاک و بیدردسر موتور و گیربکس آن از بسیاری از رقیبان خود عقب ماند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی جک j4 را مشاهده کنید:
| جک j4 |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۶ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۲ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۴۵ لیتر |
گیربکس | cvt |
جرم خالص | ۱۱۱۲ کیلوگرم |
برخی از مزایا و معایب جک j4 در جدول زیر قابل مشاهده است:
مزایا جک j4 | معایب جک j4 |
استفاده از زنجیر تایم | ترمز عقب کاسهای |
هماهنگی موتور و گیربکس | بازار خرید و فروش راکد |
طراحی داخلی زیبا | کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا |
در جدول زیر قیمت برخی از قطعات جک j4 قابل مشاهده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
چراغ جلو | ۳ میلیون تومان |
چراغ عقب (گلگیر و صندوق) | ۲.۲ میلیون تومان |
رادیاتور آب | ۲.۸ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۳۵۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۳۰ هزار تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای صفرکیلومتر j4 را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
جک j4 | ۱۴۰۱ | صفرکیلومتر | ۵۰۰ میلیون تومان |
جک j4 | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۸۵ میلیون تومان |
جک j4 | ۱۳۹۹ | صفرکیلومتر | ۴۶۰ میلیون تومان |
اما داستان سری اچ ۳۰۰ (H300) در ایران از سال ۹۳-۹۴ شروع شد. برلیانس اچ ۳۳۰ در چهار نسخه ۱.۵ لیتری دندهای، ۱۰۵ لیتری اتوماتیک، ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک و ۱.۶۵ لیتری دندهای در بازار ایران توسط پارسخودرو مونتاژ شد. البته نسخههای ۱.۶۵ لیتری فقط در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ مونتاژ شدند. درواقع تفاوت این نسخهها فقط به امکانات رفاهی و مشخصات فنی محدود میشود. همانطور که میدانید سایپا در ابتدا تصمیم داشت شاهین را با موتور BM۱۶ برلیانس به بازار عرضه کند اما بعدها تصمیمش عوض شد و موتور M۱۵-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل نسخه دندهای اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید.
| برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای |
حجم موتور | ۱۶۵۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۴ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۳ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
جرم خالص | ۱۲۴۰ کیلوگرم |
مزایا و معایب برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای را در جدول زیر مشاهده کنید.
مزایا اچ ۳۳۰ دندهای | معایب اچ ۳۳۰ لیتری دندهای |
موتور و گیربکس هماهنگ | امکانات ناامیدکننده بهخصوص در نسخه دندهای |
مصرف سوخت | هندلینگ نهچندان مناسب |
فراوان بودن قطعات یدکی | کیفیت ساختی پایینتر از برخی رقبا (بسترن B30 و یا تندر نود پلاس) |
در جدول زیر نیز میتوانید قیمت برخی از قطعات برلیانس اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
لنت ترمز جلو | ۵۰۰ هزار تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۱۸۰ هزار تومان |
شمع | ۳۴۵ هزار تومان |
زنجیر تایم | ۲.۵ میلیون تومان |
باتری | ۸۰۰ تا ۱.۳ میلیون تومان |
دسته موتور جلو | ۱.۵ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۱.۳ میلیون تومان |
سپر جلو (بدون رنگ) | ۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای صفرکیلومتر اچ ۳۳۰ دندهای را در جدول زیر مشاهده کنید.
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
اچ ۳۳۰ ۱.۶۵ لیتری دندهای | ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۸۰ تا ۴۹۵ میلیون تومان |
اچ ۳۳۰ ۱.۵ لیتری دندهای | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۶۵ میلیون تومان |
۴. دانگ فنگ H30 کراس
اچ سی کراس علیرغم کمتر از ۴ سال روی خط تولید ایرانخودرو قرار داشت اما از فروش و محبوبیت نسبتاً بالایی برخوردار شد. شاید مهمترین دلیل این اتفاق استفاده از موتور کم استهلاک و بیدردسر tu5 بوده باشد. اچ سی کراس روی یک پلتفرم قدیمی شرکت پژو توسعه یافته است. شاید طراحی اچ سی کراس برای برخی خیلی شلوغ و درهم به نظر برسد اما اکثر خریداران این طراحی را زیبا میدانند؛ اما متأسفانه با آغاز دور جدید تحریمها خط تولید اچ سی کراس پس از ۴ سال در سال ۱۳۹۹ جمع شد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس را مشاهده کنید:
| دانگ فنگ H30 کراس |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۷ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۰ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۳۱ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب H30 کراس قابل مشاهده است:
مزایا H30 کراس | معایب H30 کراس |
هماهنگی موتور و گیربکس | هندلینگ ضعیف |
فراوان بودن و قیمت مناسب قطعات یدکی | کیفیت مونتاژ قطعات کابین |
سواری نرم | تأخیر در تعویض دندهها |
قیمت برخی از قطعات H30 کراس نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۲.۴ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۵۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۹۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۳.۵ میلیون تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۱۹۰ هزار تومان |
جلوپنجره | ۱.۴ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر دانگ فنگ ٰرا در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
دانگ فنگ H30 کراس | ۱۳۹۸ | صفرکیلومتر | ۵۰۵ میلیون تومان |
دانگ فنگ ٰٰ H30 کراس | ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ | ۲۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر | ۴۱۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان |
خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان (کارکرده)
۱. امویام X33 S
امویام ایکس ۳۳ اس یکی دیگر از خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است. فیسلیفت دوم ایکس ۳۳ باعث شد تا نام این خودرو در ایران بر سر زبانها بیافتد. این فیسلیفت پیشرفتهای بزرگی نسبت به نسل قبلی خود داشت. طراحی جلو و داخل این نسخه بسیار شبیه به طراحی ایکس ۲۲ بود. متأسفانه این نسل از گیربکس cvt استفاده میکند اما خوشبختانه نسل جدید ایکس ۳۳ (فیسلیفت سوم) از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک استفاده میکند؛ البته قیمت نسخههای صفرکیلومتر نسل جدید تا ۷۴۰ میلیون تومان هم میرسد. خودرو بین سالهای ۹۵ تا ۱۴۰۰ توسط مدیران خودرو مونتاژ میشد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی امویام X33 S را مشاهده کنید:
| امویام X33 S |
حجم موتور | ۲۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۳۹ اسب بخار |
گشتاور | ۱۸۰ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۳ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
گیربکس | CVT با هفت دنده مصنوعی |
جرم خالص | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب امویام X33 S قابل مشاهده است:
مزایا X33 S | معایب X33 S |
دید جانبی مناسب | گیربکس CVT |
ظاهری بهروز | کیفیت ساخت معمولی |
پیشرفتهای چشمگیر نسبت به نسل قبل | شتاب و کشش نهچندان اغواکننده |
قیمت برخی از قطعات امویام X33 S نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
لنت ترمز دستی | ۱ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۳۵۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۰۰ هزار تومان |
جلوپنجره | ۱.۴ میلیون تومان |
تسمه تایم | ۳۵۰ هزار تومان |
تسمه دینام | ۲۵۰ هزار تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر X33 S را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
امویام X33 S | ۱۳۹۹ | صفرکیلومتر | ۶۲۰ میلیون تومان |
امویام X33 S | ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ | ۸۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر | بین ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
گروه بهمن در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اقدام به مونتاژ بسترن B30 در کلاس سدان کامپکت کرد. این خودرو از محصولات فاو چین، با پیشرانهٔ ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک در ایران حضور داشت. بسترن B30 با پلتفرم الهام گرفته از فولکسواگن جتا سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی بسترن B30 را مشاهده کنید:
| بسترن B30 |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۵ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۷ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۰ لیتر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۷۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب بسترن B30 قابل مشاهده است:
مزایا بسترن B30 | معایب بسترن B30 |
گیربکس ۶ سرعته | نبود تهویه اتوماتیک |
کیفیت ساخت | بازار دست دوم راکد |
فضای کابین | ——- |
قیمت برخی از قطعات بسترن B30 نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۱.۸ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۰۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۰۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۳ میلیون تومان |
جلوپنجره | ۲.۵ میلیون تومان |
سپر جلو | ۱.۸ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۶۰۰ تا ۱ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر بسترن B30 را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
بسترن B30 | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۷۰۰ میلیون تومان |
بسترن B30 | ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ | ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
یکی دیگر از ٰخودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسترن B50 F است. این خودرو علیرغم ظاهری زیبا و کیفیتی نسبتاً مناسب، عرضه محدود باعث شد تا بسترن B50 F مانند برادرش بسترن B30 مورد توجه قرار نگیرد. یک سال پس از عرضه نسخه معمولی B50 یعنی در سال ۱۳۹۳، نسخه F این خودرو هم به بازار آمد. حجیمتر شدن پیشرانه و فیسلیفتی اساسی از تغییرات این نسخه جدید بود. یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو را میتوان پلتفرم و مجموعه قوای محرکهاش دانست که با همکاری مزدا شکل گرفتهاند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی بسترن B50 F را مشاهده کنید.
| بسترن B50 F |
حجم موتور | ۱۸۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۴۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۲ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۰.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۶ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۸ لیتر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۳۹۵ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب بسترن B50 F قابل مشاهده است:
مزایا بسترن B50 F | معایب بسترن B50 F |
استفاده از متریال نرم در کابین | عرضه محدود |
کیفیت ساخت مناسب | ——- |
پیشرانه نسبتاً قدرتمند | ——- |
قیمت برخی از قطعات بسترن B50 F نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۶.۵ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۸۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۴۱۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۲.۸ میلیون تومان |
چراغ عقب | ۲.۲ میلیون تومان |
جلوپنجره | ۱.۸ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۷۰۰ تا ۱.۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده بسترن B50 F را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
بسترن B50 F | ۹۴ تا ۹۶ | ۷۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۲۰ میلیون تومان |
۴. برلیانس H330 و H320 اتوماتیک
برای اطلاع از تاریخچهای مختصر از این خودرو به
این قسمت مراجعه فرمایید.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی برلیانس H330 و H320 اتوماتیک را مشاهده کنید.
| برلیانس H320 اتوماتیک | برلیانس H330 اتوماتیک |
حجم موتور | ۱۶۵۰ سیسی | ۱۶۵۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۴ اسب بخار | ۱۱۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۴ نیوتون متر | ۱۵۴ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۳.۱ ثانیه | ۱۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر | ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر | ۵۵ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۴۰ کیلوگرم | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب برلیانس H330 و H320 اتوماتیک قابل مشاهده است:
مزایا برلیانس H330 و H320 اتوماتیک | معایب برلیانس H330 و H320 اتوماتیک |
امکانات قابل قبول | کیفیت ساخت |
بازار خرید و فروش مناسب | فضای نهچندان راضیکننده ردیف عقب |
گیربکس پیشرفتهتر از گیربکسهای اتوماتیک داخلی | —— |
قیمت برخی از قطعات H30 کراس نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
لنت ترمز جلو | ۵۰۰ هزار تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۱۸۰ هزار تومان |
شمع | ۳۷۵ هزار تومان |
زنجیر تایم | ۲.۶ میلیون تومان |
باتری | ۸۰۰ تا ۱.۴ میلیون تومان |
دسته موتور جلو | ۱.۸ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۱.۳ میلیون تومان |
سپر جلو (بدون رنگ) | ۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر برلیانس H330 و H320 اتوماتیک را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
برلیانس H320 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۶۱۰ میلیون تومان |
برلیانس H320 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۹۶ تا ۹۸ | ۲۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر | ۴۲۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
برلیانس H330 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۶۲۵ میلیون تومان |
برلیانس H330 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۹۶ تا ۹۸ | ۴۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۵. چانگان CS35
ابتدای سال ۹۳ بود که این خودرو بهصورت وارداتی و با قیمتی هنگفت و غیرمنطقی به بازار کشورمان راه یافت اما ۲ سال بعد شروع مونتاژ این خودرو در خط تولید سایپا کاشان باعث شد تا قیمت این خودرو افت محسوسی پیدا کند. آخرین نسخههای چانگان CS35 در سال ۱۳۹۸ تولید شد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی چانگان CS35 را مشاهده کنید.
| چانگان CS35 |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۲۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۲ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۲ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۷۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب چانگان CS35 قابل مشاهده است:
مزایا چانگان CS35 | معایب چانگان CS35 |
سواری نسبتاً خوب | صندوق عقب کوچک |
ایربگ های جانبی | گیربکس قدیمی |
مصرف سوخت | موتور نهچندان قدرتمند |
قیمت برخی از قطعات چانگان CS35 نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | چانگان CS35 |
جلوپنجره | ۱ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۳۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۵۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۱.۶ میلیون تومان |
کمکفنر جلو | ۱.۶ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۷۰۰ هزار تومان میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۷۰۰ تا ۱.۱ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر چانگان CS35 را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
ٰچانگان CS35 | ۱۳۹۸ | صفرکیلومتر | ۶۲۰ میلیون تومان |
چانگان CS35 | ۹۶ و ۹۷ | ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر | ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۶. چری آریزو ۵ اتوماتیک
داستان آریزو ۵ از سال ۹۵ آغاز شد. این خودرو در سه نسخه اتوماتیک لاکچری، اتوماتیک اکسلنت و دندهای لاکچری به بازار عرضه شد. نسخههای اتوماتیک این خودرو تا سال ۹۷ به بازار عرضه شد. البته جدیداً نسخه توربو این خودرو هم به بازار عرضه شده. همانطور که میدانید نسخه اکسلنت نسبت به نسخه لاکچری امکانات بیشتری دارد اما تفاوت قیمت آنچنانی ندارد
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی چری آریزو ۵ اتوماتیک را مشاهده کنید.
| چری آریزو ۵ اتوماتیک |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۶ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۱ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۱.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۴۸ لیتر |
گیربکس | CVT |
جرم خالص | ۱۳۸۷ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب چری آریزو ۵ اتوماتیک قابل مشاهده است:
مزایا چری آریزو ۵ اتوماتیک | معایب چری آریزو ۵ اتوماتیک |
طراحی زیبا | گیربکس CVT |
سواری نرم | قیمت قطعات یدکی |
مصرف سوخت | —— |
قیمت برخی از قطعات چری آریزو ۵ اتوماتیک نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۲.۵ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۶۰۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۵۰۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۴ میلیون تومان |
کمکفنر جلو | ۲.۵ میلیون تومان |
جلوپنجره | ۲ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۷۰۰ تا ۱.۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده چری آریزو ۵ اتوماتیک را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
چری آریزو ۵ اتوماتیک | ۹۵ تا ۹۷ | ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
البته در این بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خودروهایی مانند جیلی امگرند، لندمارک وی ۷، جک جی ۵
، لیفان ایکس ۶۰ و بی وای دی F3 در دسترس بودند اما به دلیل نبود استقبال عمومی برای آنها و بازار خرید و فروش بسیار راکد در این لیست ذکر نشدند.
انتخاب شما مخاطبان پدال از میان این خودروها کدام است؟ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.