نخست وزیر عراق خواستار برگزاری دور سوم گفتگوهای ملی این کشور شد


نخست وزیر عراق خواستار برگزاری دور سوم گفتگوهای ملی این کشور شد

نخست وزیر عراق که در حال حاضر به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد خواستار برگزاری دور سوم گفتگوی ملی برای خروج از حل بحران سیاسی در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که در حال حاضر به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد خواستار برگزاری دور سوم گفتگوی ملی برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور شد و گفت: رهبران همه کشورهای جهان درباره اهمیت نقش عراق برای تحکیم ثبات در منطقه اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه از همه گروه های سیاسی می خواهم که به مسئولیت تاریخی خود در قبال عراق و استفاده از فرصت گفتگوی ملی پایبند باشند، افزود: برخی به خاطر اختلافات شخصی با من آرزوی شکست دولت در همه عرصه ها را دارند، من از همه طرف ها می خواهم که اختلافاتشان با من را خارج از چارچوب منافع ملت عراق حل و فصل کنند.

نخست وزیر عراق بار دیگر خواستار برگزاری دور سوم گفتگوی ملی این کشور برای حل و فصل اختلافات شد و گفت: جز گفتگو هیچ راه دیگری نداریم، ما فرصت ساخت عراق را داریم و همه باید به مسئولیت خود عمل کنند.

مصطفی الکاظمی با بیان اینکه عراق در نزدیک کردن دیدگاه ها میان ایران و عربستان موفق عمل کرده است، عنوان کرد: ما در راستای کمک به ثبات منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ذخایر ارزی عراق به ۸۶ میلیارد دلار رسیده است، افزود: تلاش می کنیم ذخایر ارزی مان را به ۱۰۰ میلیارد دلار برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی