پرستاری از سالمند


پرستاری از سالمند

در تمام شاخه‌های مراقبت‌های بهداشتی، پرستاری از سالمند بخش قابل توجهی از نیازهای یک جامعه را در بر می گیرد و در خصوص یک مرکز پرستاری گروه قابل توجهی از مراجعین سالمندان خواهند بود.

در تمام شاخه‌های مراقبت‌های بهداشتی، پرستاری از سالمند بخش قابل توجهی از نیازهای یک جامعه را در بر می گیرد و در خصوص یک مرکز پرستاری گروه قابل توجهی از مراجعین سالمندان خواهند بود.

بنابراین توجه به نیازهای آنها و انتخاب مرکزی مجرب در این زمینه اهمیت زیادی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

از آنجایی که هر نسلی نیازهای خاصی دارد و بزرگان ما با هم تفاوتی ندارند، یک رویکرد متفکرانه و دلسوزانه به ایجاد رابطه و اعتماد واقعی بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت کمک می کند. در این خصوص هنگامی که بیماران احساس کنند که پرستاران آنها را درک می کند، نتایج بسیار بهبود می یابد.

در این مقاله راهکارهای مهم در زمینه پرستاری از سالمندان را به ترتیب اولیت قرار می دهیم چرا که شما به عنوان یک پرستار در طول دوران کاری خود نیاز به ارتباط با افراد سالخورده خواهید داشت و یا در خصوص نگهداری از والدین مسن خود این اطلاعات برای شما مفید خواهد بود.

پرستاری از سالمند

هنگام برقراری ارتباط، کم شنوایی را در نظر بگیرید

کم شنوایی مرتبط با افزایش سن یک مشکل رایج برای افراد مسن است. اغلب در نتیجه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سر و صدا، کاهش شنوایی می تواند ناشی از بیماری، وراثت، و پیری باشد.

از هر 3 بزرگسال بین 65 تا 74 سال 1 نفر به کم شنوایی مبتلا است. این عدد بسیار بزرگی است، بنابراین به عنوان یک پرستار یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مهم است که اهمیت ارتباط با کیفیت با بیماران مسن را درک کنید و در نظر داشته باشید که کاهش شنوایی ممکن است منبع سردرگمی، تحریک پذیری یا کمبود توجه باشد.

تکنیک های زیر را هنگام مراقبت از یک بیمار مسن کم شنوا در نظر بگیرید:

  • قبل از دادن اطلاعات مهم، با گذاشتن دست خود به آرامی روی شانه آنها توجه آنها را جلب کنید یا نام آنها را به زبان بیاورید تا توجه آنها را جلب کنید.
  • با خاموش کردن موسیقی یا تلویزیون، صدای پس زمینه را کاهش دهید . وقتی در رستوران ها و مجالس اجتماعی هستید، دور از مناطق شلوغ بنشینید.
  • واضح صحبت کنید ، افرادی که دچار کم شنوایی هستند ممکن است شما را درک نکنند اگر خیلی سریع زمزمه کنید یا صحبت کنید. در حالی که به وضوح بیان می کنید، با سرعت کمتری صحبت کنید.
  • با صدای بلند، کمی بلندتر از حد معمول صحبت کنید، اما از فریاد زدن خودداری کنید.
  • خودت را تکرار کن افرادی که کم شنوایی دارند ممکن است با تکان دادن سر به گونه ای که می فهمند جبران کنند، در حالی که در واقع صدای شما را نشنیده اند.
  • نور خوبی داشته باشید حالات چهره و زبان بدن را می‌توان در مناطقی که نور مناسبی دارد به وضوح مشاهده کرد.

تشخیص های رایج بیماران سالمند را درک کنید

تعدادی از شرایط مرتبط با سلامتی مشترک در جمعیت سالخورده و مسن وجود دارد که می تواند بر ارزیابی سلامت شما تأثیر بگذارد. به رفتار و صف های فیزیکی این بیماری های رایج توجه کنید تا وضعیت کلی آنها را بهتر ارزیابی کنید.

  • بیماری های قلبی: این شامل فشار خون بالا، نارسایی احتقانی قلب، فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر است. عوارض جانبی شامل خستگی و کمبود قدرت بدنی است.
  • زوال عقل: بیماران زوال عقل علاوه بر از دست دادن حافظه، پارانویا، پرخاشگری، بی قراری و عدم مراقبت از خود را تجربه می کنند.
  • هذیان: علائم شامل لرزش، کوتاه شدن دامنه توجه و نوسانات خلقی شدید است.
  • افسردگی: افسردگی در میان سالمندان بسیار شایع است. غمگینی، تحریک پذیری، خستگی و احساس بی ارزشی همگی از علائم هستند

مخاطب خود را بشناسید

به عنوان یک پرستار، ارائه مراقبت مداوم و با کیفیت وظیفه شماست - و ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با بیمار برای توانایی شما در برقراری ارتباط و ارزیابی موثر وضعیت جسمی و روانی بیمار ضروری است.

از ظاهر خود آگاه باشید و در نظر بگیرید که چگونه ارائه شما ممکن است بر توانایی شما برای جلب اعتماد بیمار تأثیر بگذارد. در برخی موارد، در صورت پوشاندن خالکوبی و پیرسینگ، ممکن است ارتباط بهتری با یک بیمار مسن داشته باشید. در سناریوهای دیگر، جوهر شما ممکن است کاملاً قابل قبول باشد. مخاطب خود را بشناسید.

مراقبت با حفظ عزت

جامعه سالمندان ما در دوران تغییرات باورنکردنی از جمله جنگ‌ها، فناوری‌های جدید، تولدها و مرگ‌ها زندگی کرده‌اند. آنها ممکن است از نظر جسمی یا روحی دچار مشکل شوند و همچنین ممکن است با ایده آل از دست دادن استقلال خود دست و پنجه نرم کنند. کارکنان مراقبت های بهداشتی موظف به حفظ استاندارد بالایی از احترام در حین مراقبت از سالمندان ما هستند.

با تلاش نکردن برای انجام کارهایی که هنوز هم می توانند برای خود انجام دهند، به بزرگان کمک کنید تا کرامت خود را حفظ کنند. از جایی که ممکن است به حمایت نیاز داشته باشند آگاه باشید، اما در هنگام کمک به بیماران مسن در انجام وظایف، احترام خود را حفظ کنید.

مرکز پرستاری از سالمند

مراقبت و پرستاری از سالمندان در شرایطی مانند عدم ارتباط گیری صحیح توسط فرزندان فرد سالمند و یا نبود فرصت کافی برای اینکار، نیاز به یک مرکز تخصصی در این زمینه را ایجاد می کند.

وجود مرکز ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا به طوری که کلیه نیازهای سالمندان در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد، اهمیت زیادی دارد.

پرستاران خانواده توانایی ارائه مراقبت از بیمار سالمند را به عنوان بخشی از مراقبت از خانواده دارند.

آنها می توانند به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های پرستاری برای هر عضو یک خانواده مانند سالمند، کودک و بیمار را انجام دهند و در محیط های خانوادگی کار کنند. همچنین می توانند با همکاری سایر پرستاران حرفه ای پیشرفته، پزشکان یا کارشناسان مراقبت های بهداشتی و تخصصی کلیه خدمات درمانی مورد نیاز برنامه سالمند یا فرد مورد نظر را به صورت کامل ارائه دهند.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری به منظور ارتباط با کارشناسان این مجموعه و دریافت مشاوره های لازم در خصوص کلیه خدمات پرستاری می توانید با راه های ارتباطی مندرج در سایت در تماس باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر