اختلال شدید اینترنت و مسدود شدن اینستاگرام و واتس‌آپ ادامه دارد


کاربران اینترنت از فیلتر شدن اینستاگرام، واتس‌اپ و حتی سرویس‌های گوگل خبر می‌دهند و برخی نیز تنها به اینترنت ملی دسترسی دارند؛ اما تاکنون هیچ نهاد رسمی‌ای در این خصوص اظهار نظر نکرده است. شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت نیز تمایلی به مصاحبه رسمی...

کاربران اینترنت از فیلتر شدن اینستاگرام، واتس‌اپ و حتی سرویس‌های گوگل خبر می‌دهند و برخی نیز تنها به اینترنت ملی دسترسی دارند؛ اما تاکنون هیچ نهاد رسمی‌ای در این خصوص اظهار نظر نکرده است. شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت نیز تمایلی به مصاحبه رسمی ندارند و تنها می‌گویند قطعی اینترنت مربوط به کل کشور و به دستور نهادهای امنیتی است.
به گزارش پیوست، دور جدید اختلال اینترنت که از عصر دوشنبه (۲۸ شهریور) آغاز شده است در نهایت به قطع اینترنت در تهران و برخی دیگر از شهرها از عصر روز گذشته (چهارشنبه ۳۰ شهریور) رسید. در همین حال برخی کاربران از فیلتر شدن اینستاگرام و واتس‌اپ خبر دادند که پس از آن نت‌بلاکس این موضوع را تایید کرد. این وضعیت در روز جاری نیز ادامه پیدا کرده است.
شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت همچون شاتل، آسیاتک، صبانت، های‌وب و… همگی با اذعان به اختلالات پیش‌آمده، این قطعی‌ها را به جریان اعتراضات شب‌های گذشته مرتبط می‌دانند و می‌گویند نمی‌دانند این قطعی‌ها تا چه زمان طول خواهد کشید.
امروز خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد فیلتر اینستاگرام و ایجاد اختلال در پیام‌رسان واتس‌اپ با دستور شورای امنیت کشور انجام شده است؛ اما این خبر ساعتی بعد از خروجی فارس، حذف شد.
اطلاعات رسیده به پیوست حاکی از آن است که وضعیت دسترسی به اینترنت در تمامی کشور و حتی اپراتورهای مختلف یکسان نیست و در حالی که برخی کاربران عنوان می‌کنند تنها به سایت‌های داخلی دسترسی دارند، برخی دیگر می‌گویند مشکلی در دسترسی ندارند.
طبق ارزیابی از کاربران در حال حاضر اینترنت خانگی ثابت آسیاتک و شاتل قطع بوده و در عمل تنها به شبکه ملی اطلاعات و سایت‌‌های داخلی دسترسی دارند. کاربرانی که از اینترنت فیبرنوری مخابرات استفاده می‌کنند می‌گویند فعلاً هم روی گوشی و هم روی لپ‌تاپ به اینترنت دسترسی دارند و تنها واتس‌اپ و اینستاگرام فیلتر شده است.
کاربران TDLTE اپراتورهای مختلف نیز روی گوشی تلفن همراه می‌توانند از اینترنت ملی استفاده کنند اما روی لپ‌تاپ و به کمک وی‌پی‌ان به اینترنت دسترسی دارند. نظرات زیادی از کاربران «های‌وب» و «صبانت» در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی موجود نیست اما مدیر روابط عمومی صبانت این اختلال را سراسری می‌داند و می‌گوید تمام اپراتورهای همراه و خانگی دچار اختلال در عملکرد خود هستند و این موضوعی امنیتی و سراسری است.
از صبح روز پنجشنبه برخی کاربران اعلام کرده‌اند سرویس‌های مرتبط با گوگل نیز بدون استفاده از فیلترشکن، در دسترس نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش