چالش‌های تبادلات تجاری محصولات پتروشیمی با کشورهای همسایه رفع می‌شود


چالش‌های تبادلات تجاری محصولات پتروشیمی با کشورهای همسایه رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایوب بنوی در دیدار با هیئت‌های خارجی از کشورهای سوریه، عراق و پاکستان در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ثابت شدن سالانه زمان برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست خبر داد و گفت:...

به گزارش خبرنگار شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایوب بنوی در دیدار با هیئت‌های خارجی از کشورهای سوریه، عراق و پاکستان در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ثابت شدن سالانه زمان برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست خبر داد و گفت: نمایشگاه سالانه در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود و میزبان صاحبان صنایع و فعالان صنعت پلاستیک از سراسر دنیا خواهد بود.

وی ادامه داد: کشور سوریه دوست، همسایه و شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و از دعوت برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه سوریه‌پلاست تشکر می‌کنم، این کشور شریک تجاری و مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی ایران است.

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست درباره حل مشکلات مالی و لجستیک تبادلات بین‌المللی محصولات پتروشیمی گفت: نشست‌های متعددی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه سازمان توسعه تجارت به‌منظور ارائه راهکار برای رفع مشکلات تبادلات ارزی و تجاری با کشورهای همسایه داشتیم و این مشکل در حال بررسی است. قول می‌دهم که پس از نمایشگاه با همکاری سازمان توسعه و تجارت راهکار حل این مشکل را ارائه دهیم.

بنوی در پایان بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه تأکید و اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که تفاهم‌نامه همکاری برای برگزاری نمایشگاه سوریه‌پلاست و ایران‌پلاست داشته باشیم.

در ادامه این نشست، المشهدانی، مدیر نمایشگاه سوریه‌پلاست از برگزاری سومین دوره این نمایشگاه خبر داد و با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این رویداد گفت: انتظار داریم که سوریه‌پلاست در آینده یکی از بهترین رویدادهایی باشد که سوریه به خود دیده است، بازار سوریه نیازمند مواد اولیه برای بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ است و قصد داریم که نیاز خود را از طریق صنعت پتروشیمی ایران تأمین کنیم، این نمایشگاه سبب می‌شود که گام جدیدی در بازار سوریه ایجاد شود.

وی ادامه داد: رسالت ما برای حضور در نمایشگاه ایران‌پلاست افزایش تعاملات و تجارت با ایران است و امیدواریم این همکاری‌ها میان سوریه و عراق و ایران دائم و مستمر شود.

رشید السعدی، عضو هیئت اداری اتاق بازرگانی عراق و ایران نیز در این نشست با اشاره به مشکلات تبادلات تجاری این کشور، گفت: مشکلات ما با سوریه و لبنان نیز مشابه ایران است و امیدوارم با گسترش همکاری‌ها مشکلات حل و سطح تبادلات افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد