کامیون های کشنده سیباموتور 400 میلیون زیر قیمت بازار در بورس عرضه می‌شود


شرکت سیباموتور اخیرا کامیون های کشنده خود را 400 میلون تومان زیر قیمت بازار در بورس کالا برای فروش می‌کند که فرصتی مناسب برای خریدارن به وجود آورده است.عرضه خودرو در بورس کالا مدتی است آغاز شده و پس از فروش موفق دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی توسط...

شرکت سیباموتور اخیرا کامیون های کشنده خود را 400 میلون تومان زیر قیمت بازار در بورس کالا برای فروش می‌کند که فرصتی مناسب برای خریدارن به وجود آورده است.

عرضه خودرو در بورس کالا مدتی است آغاز شده و پس از فروش موفق دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی توسط بهمن موتور، نوبت به یکی از خودروهای سنگین سیباموتور رسیده است. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های گروه بهمن است و از تاریخ دوازدهم مهر ماه سال جاری با موعد تحویل دو ماهه راهی بازار خواهد شد.

عرضه کامیون های کشنده سیباموتور زیر قیمت بازار

کامیون های کشنده سیباموتور 400 میلیون زیر قیمت بازار در بورس عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد سیبا موتور قصد دارد از اواسط مهر ماه سال جاری خودروی جدید خود را راهی بازار بورس کالا کند تا بدین ترتیب کشف قیمتی آن صورت پذیرد. با این اوصاف هم اکنون 35 دستگاه کشنده تک محور از این شرکت به زودی در بورس کالا عرضه خواهند شد و گفته می‌شود این محصولات با قیمت بازار آزاد 400 میلیون تومان اختلاف خواهند داشت.

نکته جذاب و قابل تأمل در مورد فاو CA4180 قیمت آن است. عرضه خودرو در بورس مزایای بسیاری دارد. پیش تر در مطلبی جامع راجع به مزایا و معایب عرضه خودرو در بورس کالا صحبت کردیم. به نظر می‌رسد روند عرضه خودروها در تالار شیشه‌ای مثبت بوده و تأثیرات خوبی روی بازار گذاشته به نحوی که پس از عرضه دو خودروی بهمن موتور در بورس، حالا نوبت به کامیون‌های کشنده سیبا موتور رسیده است.

کامیون های کشنده سیباموتور 400 میلیون زیر قیمت بازار در بورس عرضه می‌شود

گفته می‌شود قیمت محصول جدید این شرکت خودروساز در بورس کالا نزدیک به دو میلیارد و 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده در حالی که قیمت بازار آزاد گران تر است. حال تصور کنید به قیمت بالا مواردی از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، پلاک گذاری و هزینه‌های اضافی دیگر بار شود و آن وقت است که می‌توان گفت فاو CA4180 با قیمت تقریبی دو میلیارد و 600 میلیون تومان راهی بازار می‌شود.

بنابراین با نگاهی دقیق به قیمت این کامیون کشنده روی تابلوی بورس و بازار آزاد، متوجه خواهیم شد که شکاف قیمتی عمیقی بین این دو بازار وجود دارد. به هر حال 9 درصد مالیات ارزش افزوده از خودروسازان گرفته می‌شود. نکته‌ای که پیرامون قیمت این خودرو جالب توجه و تأمل برانگیز به نظر می‌رسد، آگهی‌های فروش کشنده تک محور سیبا موتور است.

کامیون های کشنده سیباموتور 400 میلیون زیر قیمت بازار در بورس عرضه می‌شود

گفته شده هم اکنون آگهی‌هایی در فضای مجازی درج شده که FAW CA4180 را حدود 3 میلیارد و بالاتر قیمت گذاری کرده‌اند. در هر حال با عرضه این محصول در دوازدهم مهر ماه سال جاری به نظر می‌رسد که استقبال خوبی از آن صورت پذیرد.

طی هفته‌های گذشته اولین دور فروش دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور در بورس کالا آغاز شده بود. تجربه عرضه این دو محصول گران قیمت در تالار شیشه‌ای نشان داد که بعد از کشف قیمتی در بورس، بازار آزاد نیز تمایل پیدا می‌کند قیمت خودرو را چند ده میلیون تومان کاهش دهد. امیدواریم این اتفاق در خصوص کامیون کشنده جدید سیبا موتور نیز رخ دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه