مهم‌ترین اولویت‌ وزارت کشاورزی تأمین امنیت غذایی مردم است


مهم‌ترین اولویت‌ وزارت کشاورزی تأمین امنیت غذایی مردم است

اصفهان - خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های کنونی این وزارتخانه تأمین امنیت غذایی مردم است.

سیدمجتبی خیام نکویی در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به تحولات اخیر جهانی و جنگ روسیه و اوکراین اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های کنونی این وزارتخانه تأمین امنیت غذایی مردم است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین استراتژی‌های موجود تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه است، ابراز داشت: این موضوع باعث می‌شود تا تأمین امنیت غذایی بر صنعت کشاورزی بر پایه علم و تکنولوژی و استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ هنرستان به منظور تأمین نیروی انسانی تحصیل‌کرده در صنعت کشاورزی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: دورنمای وزارت جهاد کشاورزی این است که طی سال‌های آینده یک هزار و ۵۰۰ کشاورز خبره و تحصیل کرده در صنعت کشاورزی و دامپروری تربیت و تحویل کشور شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر صنعت کشاورزی دارای چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بهره بردار است که میانگین سنی آنها بیش از ۵۳ سال است.

تربیت نسل جدید کشاورزان باید بر پایه علوم دانش بنیان باشد

خیام نکویی یکی از ملزومات صنعت کشاورزی را ورود به فناوری‌های دانش بنیان دانست و گفت: تربیت نسل جدید کشاورزان باید بر پایه کاربرد علوم دانش بنیان در این صنعت باشد.

وی با اشاره به پیش بینی جمعیت ۱۰۴ میلیونی در افق سال ۱۴۳۰ برای کشور خاطرنشان کرد: باید بخش کشاورزی کشور از حالا به فکر تأمین امنیت غذایی هموطنان عزیزمان باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به چالش‌های موجود در صنعت کشاورزی تاکید کرد: منابع آب کشور محدود است و با توجه به گرم شدن کره زمین باید برای این چالش نیز راهکارهای مؤثری اندیشیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...