حضور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست بین المللی 2022 امنیت اطلاعات در روسیه


حضور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست بین المللی 2022 امنیت اطلاعات در روسیه

لاجوردی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در شانزدهمین نشست «مشارکت مقامات دولتی، جامعه مدنی و تجاری در تضمین امنیت اطلاعات بین المللی 2022» به میزبانی شهر مسکو شرکت کرد. به گزارش گروه روابط بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در این نشست سه...

لاجوردی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در شانزدهمین نشست «مشارکت مقامات دولتی، جامعه مدنی و تجاری در تضمین امنیت اطلاعات بین المللی 2022» به میزبانی شهر مسکو شرکت کرد.
حضور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست بین المللی 2022 امنیت اطلاعات در روسیه
به گزارش گروه روابط بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در این نشست سه روزه که از بیست و هشتم تا سی ام شهریور ماه جاری (برابر با ۱۹ تا 21 سپتامبر 2022) به میزبانی توامان وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد؛ مدیران ارشد ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای مختلف حضور داشته و به بحث و تبادل نظر در خصوص فضای بین المللی ICT و قوانین حاکم بر آن پرداختند.
فضای جامعه جهانی متاثر از جنگهای جاری و چگونگی اجرای قوانین حاکم بر این جامعه محور اصلی بحث و تبادل نظر در این زمینه بود. هدف از برگزاری این اجلاس حفظ ثبات و صلح در فضای مجازی جامعه جهانی، چگونگی اجرایی سازی قوانین بین المللی، نحوه ادامه توسعه اقتصادی در فضای جنگ و تحریم اعلام شده است.
لاجوردی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز که به عنوان یکی از مدعوین ارشد مقامات دولتی در این رویداد حضور فعال یافته بود سخنرانی مهمی ایراد نمودند که برخی از محورهای اصلی آن در ذیل آمده است:
اهمیت توسعه قوانین بین‌المللی حاکم بر فضای ICT از جمله ضرورتهایی‌ست که نیاز به مشارکت کلیه طرفهای حاضر در این محیط دارد. سوالاتی که هم اکنون حول محور چگونگی اعمال قوانین بین المللی فعالیتهای سایبری بدون پاسخ مانده، نیازمند بحثهای کارشناسی و فنی است که می بایست در یک فرایند کلی و با مشارکت همه جانبه تمامی ذینفعان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
دامنه و نحوه کاربرد این قوانین نیازمند روندهای فنی و حقوقی شفاف‌سازی شده ای است که هیچ چیز در آن مانع از دستیابی به حقوق بین الملل برای همه طرفهای مشارکت کننده نباشد. برای رسیدن به این مهم؛ فرایندهای بین المللی باید عاملی در جهت روشن‌تر شدن بیشتر ابعاد موضوع بوده و از یکسو قادر به پاسخگویی به نیازها و از سویی دیگر تامین منافع فضای گفتمانی ICT باشد.
ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی فعالیتهای ضد امنیتی سایبری در مقایسه با سایر کشورها، نسبت به وضعیت موجود در جامعه جهانی ICT معترض بوده و بر این باور است که قوانین همه جانبه، کلی‌نگر و لازم الاجرا در عرصه های مربوط به امنیت بین الملل قادر خواهند بود از هرگونه بهره برداری مخرب از ارتباطات و فناوری اطلاعات به ضرر ملتها؛ ممانعت به عمل آورند. شکافهای حقوقی موجود در عرصه بین الملل می بایست به سمت مشارکت توسط تمامی ذینفعان این عرصه پیش رفته و در نهایت با دربرداشتن فعالیتهای تخصصی و کارشناسانه از طرف سازمانهایی همچون کارگروههای مرتبط در سازمان ملل مورد پیگیری قرار گیرد.
لاجوردی با تاکید بر همکاری های بین المللی و منطقه ای در این زمینه ادامه داد: کارگروه حقوقی که توسط ایران در این زمینه پیشنهاد شد مورد استقبال کلیه مشارکت کنندگان در این نشست قرار گرفت و بناست تا بزودی قطعنامه مربوط به این کارگروه نیز با تایید رئیس این نشست جنبه عملیاتی به خود بگیرد.
وی اضافه کرد: هرگونه عملیات سایبری بنا بر میزان تخریب و مضرات آن می‌تواند در حد یک حمله مسلحانه در نظر گرفته شده و با نقض جدی حقوق ملتها، موجبات خسارات فراوانی را فراهم آورد. با همین دیدگاه ما بر آن شدیم تا علاوه بر حضور فعال در این نشست، صدای خود را به عنوان یکی از زیان دیده ترین طرفهای درگیر در حملات سایبری به گوش جامعه جهانی برسانیم. هرچند این بحثها از سابقه ای طولانی در جامعه جهانی برخوردار نیست اما خوشبختانه با تلاشهای پیگیرانه موفق شدیم حساسیت جامعه جهانی و مدیران ارشد مخابرات و ارتباطات منطقه ای را نسبت به این موضوع بر انگیخته و با تاکید بر روشهای مسالمت آمیز بر حل و فصل اختلافات بین المللی در این عرصه تاکید نماییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟