تعیین پایان زمان بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان


تعیین پایان زمان بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند، ۳۱ شهریور مهلت به اتمام می‌رسد، اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد برای آن‌ها فرصتی را ایجاد می‌کنیم.

تعیین پایان زمان بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند، امروز (پنج شنبه ۳۱ شهریور) مهلت به اتمام می‌رسد، اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد برای آن‌ها فرصتی را ایجاد می‌کنیم.

نوری ادامه داد: بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند ارزیابان نظر می‌دهند و به هیات ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شود. انتظار داشتیم مدارک زودتر بارگذاری شود، اما به هر دلیلی از جمله تابستان و سفر فرهنگیان قدری با تاخیر مواجه شد و توقع ما این است که همکاران کار را تمام کنند تا ارزیابان نظر خود را بدهند و رتبه افراد مشخص شود.


وزیر آموزش و پرورش درباره تمهیدات بازگشت ۹۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه گفت: سال گذشته آمار بازماندگان، همین تعداد بود البته در ۱.۵ ماه فعالیت مدارس یعنی از ۱۴ فروردین تا آخر خرداد توانستیم، ۱۶۴ هزار نفر از این تعداد را برگردانیم. سه شنبه در حضور معاون اول رئیس جمهور بودیم تا برنامه‌ای را داشته باشیم و هر تعداد از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را بتوانیم برگردانیم مگر موارد نادری که دیگر امکان جذب آن‌ها وجود نداشته باشد، به نظر می‌آید نباید فردی را داشته باشیم که جذب نشود ما به عنوان نظام تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم هیچ دانش‌آموزی محروم از تحصیل نماند.

کمبود معلم چگونه جبران می‌شود؟
نوری درباره کمبود معلم مطرح کرد: کسری معلم داریم و سازوکار‌هایی را اتخاذ کردیم از جمله اضافه تدریس همکاران شاغل، تدریس بازنشسته‌ها، خرید خدمات، سرباز معلم و بخشی از طریق ۶۳۰۰ دانشجوی سال چهارم دانشگاه فرهنگیان.

کتاب درسی به دست مدارس نرسیده است
وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود کتب درسی تا ۱۰ شهریور تحویل شود، اما برخی مدارس می‌گویند کتاب‌ها نرسیده است؟ گفت: هر مدرسه‌ای که اطلاعات را در سامانه ثبت کرده باشد کتاب به دستش رسیده و ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی چاپ کرده‌ایم، مشکلی برای تامین کتاب درسی نداشتیم و هر فردی ثبت‌نام کرده باشد کتاب به مدرسه‌اش ارسال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حدود یک میلیون نفر هنوز درخواست کتاب درسی خود را ثبت نکرده‌اند که عمدتا هدایت تحصیلی انجام نداده‌اند یا ممکن است از کتاب درسی خواهر و برادر خود استفاده کنند برای سایر دانش‌آموزان کتاب درسی تامین شده و برای آدرس‌های تعیین شده ارسال شده است.

مدارس نمی‌توانند دانش‌آموزان را برای حضور در مدرسه گروه‌بندی کنند
نوری درباره غیرحضوری بودن کلاس‌های درس در برخی مدارس عنوان کرد: تمام مدارس حضوری هستند و نمی‌توانند کلاس‌های درس را زوج و فرد و دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنند یا اینکه بگویند دو یا سه روز در هفته بیایید.

جذب دانشگاه فرهنگیان ۲ برابر می‌شود
وی درباره تقویت مدارس دولتی عادی خاطرنشان کرد: از میان ۱۲۲ هزار مدرسه‌ای که داریم ۸۵ هزار مدرسه دولتی عادی است و ۱۰ هزار مدرسه کمتر از ۱۰ دانش‌آموز داریم. باید مدارس عادی دولتی را تقویت کنیم، امسال برای آن‌ها ۲۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات فرستادیم، باید آن‌ها را با سرعت بیشتری قوی کنیم و معلم از دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم که برنامه‌ریزی شده و سهمیه سال آینده دانشگاه فرهنگیان دو برابر خواهد شد./ اقتصاد 24

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس