ترفندهای زیرکانه برای شناخت بیشتر در دوران نامزدی


ترفندهای زیرکانه برای شناخت بیشتر در دوران نامزدی

اگر در دوران آشنایی برای ازدواج هستید لازم است درباره نحوه شناخت صحیح همسر آینده خود اطلاعات کافی داشته باشید در این مطلب به موضوع شناخت شخصیت همسر پرداخته ایم.

با این ترفندها در دوران نامزدی همسر آینده خود را بهتر بشناسید

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ برای شناخت ویژگی های همسر آینده ی خود لازم است در زمان آشنایی از سوالات سطحی استفاده نکنید و سوالات هوشمندانه مطرح شود تا شناختی کامل و عمیق حاصل شود .

زبان بدن گویاتر است

البته تفسیر زبان بدن تا اندازه ای تخصصی هست و شاید مشورت حضوری به اتفاق این آقا با یک مشاور خانواده کمک کننده خوبی باشد اما کلیاتی در این زمینه می تواند تا اندازه ای بهتون کمک کند.الف)‌ فرد چگونه می نشنید.

لب صندلی؟‌ یا راحت تکیه می کند؟ (سرنخ های اضطراب و استرس)ب) فرد تند تند حرف می زند؟ تند تند پلک می زند؟ تند تند راه می رود؟ یا آرام و خونسرد ج) به هنگام قرار گذاشتن آیا همیشه قبل از موعد سر قرار هست؟ (نشانه های اضطراب)د) به جزئیات صحبت های شما دقت دارد؟ آیا هنگام گفتگو تاریخ تولد ها،‌تاریخ وقایع، و … را دقیق قید می کند.(نشانه های شخصیت وسواسی)هـ )‌روی مسائل احساسی توقف دارد، رمانتیک هست؟ (شخصیت های احتمالی بی ثبات)و …..توجه کنید که اینها به عنوان سرنخ مطرح می شود که باید بررسی شود و به هیچ وچه نشانه تشخیصی صد در صد به ما نمی دهد. بلکه به ما صرفا کمک می کند.

در این زمینه بخوانید؛

سوال های کلیدی که هر دختری باید از خواستگارش بپرسد

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی با کدام است؟

این ابراز علاقه ها را جدی نگیرید واقعی نیستند!

ترفندهای زیرکانه برای شناخت بیشتر در دوران نامزدی

صحبت کردن درباره جزییات با خواستگار

دوم: مصداق ها و جزئیات ارزشمند تر است بحث ها و مطالب خود را به سرعت به جزئیات بکشانید، به مثالها و مصداقها ببرید، و احتمالات عینی را مطرح بفرمایید.مثلا اینکه نظرتون در مورد حجاب چیست؟ سئوال کم فایده ایست شما در برابر فرد پرخاشگر چه می کنید؟ سئوال کم ارزشی هستبه جای آن این سئوالات بهتر هست؟نظرتان در مورد دست دادن با پسرخاله در مهمانی ها چیست؟ در مورد جلسات کاری با همکاران مرد در مکانهای تفریجی چه نظری دارید؟ آیا مانتوهایی با رنگ شاد و کوتاه و چسبان را می پسندید؟ در مورد مراسم و پارتی و رقص در جمع فامیلی و صمیمی چه نظری دارید؟ آیا آرایش بیرون از منزل را برای خانم لازم می شمارید؟ و …. اگر راننده ای در خیابان جلوی شما بپیچد و بعد سرش را از پنجره بیرون کند و فحش رکیک بدهد چه عکس العملی نشان می دهید؟ اگر در جمع فامیلی و خصوصی یکی به صورت استهزاء شما را دست بیندازد چه واکنشی نشان می دهید؟

سوم: شنیدن و تحریک گوینده به سخن گفتن پرثمر تراست. غالبا افراد در مراسم آشنایی و شناسایی بیشتر سعی می کنند یا سئوال بکنند یا توضیح بدهند. در حالیکه وارد کردن فرد به صحبت کردن مهم تر است.مثلا:شما : چه شناختی از من تا کنون به دست آوردید؟ او: شما همه معیارهای مرا دارید شما: مثلا کدام معیار؟ او:‌اخلاق، تعقل، احساس، مسئولیت شناسی و … شما: تعقل یعنی چی؟ چه چیزی را در من نشانه تعقل ، احساس یا… دیدید….؟

صحبت درباره سیر زندگی

چهارم: سیر زندگی فرد در گذشته و حال مهم هست او چگونه تحصیل کرده، چگونه انتخاب رشته کرده، با والدینش چه تعاملی داشته، سربازی را چگونه گذرانده، چگونه شغل انتخاب کرده، و دوستان صمیمی اش واجد چه ویژگی هایی هستند. چه دوستانی را ترک کرده و چرا؟

پنجم: فرافکن کردن های نظراتمون به سوم شخص، جامعه و محیط مثلا این سئوال: فکر می کنید مردم بیشتر دنبال پول و ثروت و رفاه خودشون و … هستند یا همه سعی می کنند انسان باشند؟ مردم بیشتر مسئول هستند؟ متعهد هستند؟

ترفندهای زیرکانه برای شناخت بیشتر در دوران نامزدی

یا خیلی صفات انسانی را دنبال نمی کنند؟ آیا بیشتر دختران به خوبی من هستند؟!یا اکثرا غیر قابل اعتنا هستند، و دخترانی مثل من کمتر هستند؟ دقت کنید پاسخ به این سئوالات بیشتر به این معنی هست که فرد در مورد خودش قضاوت می کند.اگر می گوید همه غیر قابل اعتمادند. شما نتیجه بگیرید که او بیشتر عدم اعتماد را در شخصیت خود هک کرده است. اگر او می گوید اکثر دختران چنین اند، یعنی در نهایت شما را هم چنین می بیند و اکنون صرفا چون درگیر احساسی با شما دارد استثناء می کند.

پس فرد آنچنان در مورد جامعه قضاوت می کند که خود را آنگونه یافته است.

ششم: فرد آرام و خوشبخت می تواند خوشبخت کننده باشد. اگر فرد می گوید می خواهد با شما آرامش بدست بیاورد، با شما معنی زندگی را بفهمد یا… ، یا بگوید زندگی گذشته یا فعلی دلچسبی نداشته است،‌بدانید آینده هم در همین امتداد هست. و شما نمی توانید شخصیت و گذشته فرد را تغییر دهید.

نشانه های دروغگویی در خواستگار

هفتم: قبول یک جانبه نقاط ضعف شما، پذیرش بدون قید و شرط، یا نشانه دروغ فرد است، یا وابستگی در هر دو صورت ایجاد مشکل می کند. او باید جسورانه نقاط ضعفی که شما از خود عنوان می کنید، مورد نقادی قرار دهد. احساسهای افراطی ممکن است چشم و گوش را موقتا ببندد ولی بعدا مشکل ایجاد کند.

خاطره جویی بسیار کمک هست

تشویق فرد به صحبت زیاد مخصوصا خاطرات مختلفی که از گذشته نقل می کند سرنخ های مهمی از خود واقعی فرد می دهد.معمولا از بین میلیونها یا میلیاردها حوادث و خاطرات گذشته ، آنچیزی بیشتر به یاد ما می ماند که بیشتر با آنها عجین هستیم.

ترفندهای زیرکانه برای شناخت بیشتر در دوران نامزدی

هنگام تعریف توجه و دقت شما به آن بخشهایی باشد که فرد تندتند تعریف می کند. با هیجان تعریف می کند و همچنین دقت کنید چه چیزهایی را تعریف نمی کند یا سریع می گذرد.مثلا : اگر خاطره مهمانی خانوادگی خودشون یا مسافرت سال گذشته را تعریف می کند، متوجه می شوید که در مورد خواهرش و … با حرارت صحبت کرد و از همه حرف زد ولی از خاطره پدرش به سرعت گذشت. اینجا باید بگویی: از پدرت برام نگفتی….

تعیین میزان خودکنترلی خواستگار

نهم : خلق موقعیت غیر منتظره در صورت مشکوک شدن مثلا شما شک دارید که او به مسائل مذهبی، تقیدات قانونی و شرعی حساس هست یا نه؟ یا شک دارید که او خودکنترلی بالایی دارد یا تحت تاثیر احساس کار می کند. در اینگونه موارد باید یک آزمایش عملی انجام دهید. مثلا:به او بگویید که خیلی تمایل دارید دستان شما را دستش بگیرد. یا …. ، و بعد آرام منتظر عکس العملش باشید. نتیجه و عکس العملی که می بینید واقعیت اوست. مقاومت؟ ترک موقعیت؟ هیجان زدگی و پذیرش؟ یا …. این صرفا مثال بود. و شما در مسائلی که برایتان مهم هست گاهی باید فرد را در همان شرایط قرار دهید.

خلاصه و نتیجه گیری: توجه به زبان بدن، جزئی و مصداقی صحبت کردن، توجه به نظرات کلی فرد در مورد جامعه و دیگران، توجه به خاطرات گذشته فرد، توجه به وضعیت گذشت و فعلی فرد مبنی بر آرامش داشتن یا نداشتن، و تشویق فرد به صحبت کردن بیشتر و به چالش کشیدن پذیرش های افراطی و منفعلانه او نسبت به شما ، و خلق شرایط آزمایشی همه و همه می تواند در شناسایی بیشتر شما نسبت به همسر آینده اتان کمک کند.اگر فردی در مراحل آشنایی قبل از شناخت کامل و عقد وارد فازهای احساسی شده و سعی می کند با ابراز احساس با شما ارتباط بگیرید ،‌سهوا یا عمدا در حال دستکاری شما به نفع خودش هست. چون ابراز احساسات می تواند واقعیات را در نظر ما تحریف کند. لذا باید محکم در برابر او واکنش دهید

مشاوره و آزمون های روان شناختی

در موضوع شناخت شخصیت همسر با اجرای برخی آزمون‌های روانشناختی توسط مشاوران و روانشناسان ازدواج نیز می‌توان لایه‌های پنهان شخصیت طرف مقابل را بهتر شناخت و با خلق و خوی وی آشنا شد.

ترفندهای زیرکانه برای شناخت بیشتر در دوران نامزدی

یکی از راه‌های مطمئن برای رسیدن به جمع بندی نهایی، استفاده از مشاوره پیش از ازدواج(PMC) می‌باشد. مراجعه حضوری به مراکز مشاوره‌ای و خدمات روانشناختی معتبر و گفتگو با مشاوران و روانشناسان باتجربه از مشاوره پیش از ازدواج(PMC) به صحت و سلامت انتخاب همسر و ازدواج کمک زیادی خواهد کرد و می‌توان زودتر و راحت تر به نتیجه رسید.

منبع: همدردی -حوزه نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران