انتقاد شهباز شریف از وضعیت مسلمانان هند


انتقاد شهباز شریف از وضعیت مسلمانان هند

نخست وزیر پاکستان در بخشی از سخنان خود در سازمان ملل با انتقاد از وضعیت مسلمنان هند خواستار تغییر سرنوشت این مردم شد.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در نطق خود در سازمان ملل گفت که نفرت پراکنی علیه اسلام به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و بزرگترین نشانه در اینباره، آنچه بر سر مسلمانان هند می‌آید، است.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ شهباز شریف در ادامه سخنرانی خودش در هفتاد و هفتمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت: کشور من به علت شرایط آب و هوایی، با یک فاجعه همه جانبه مواجه شد. اولویت دولت، کمک رسانی ملی به میلیون‌ها نفر از سیل‌زدگان است.

وی افزود: کشور من تاوان تغییرات آب و هوایی را می‌دهد و به علت فاجعه سیل، شکاف زیادی بین منابع و هزینه‌ها در پاکستان ایجاد شده است.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد: نفرت پراکنی علیه اسلام به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و بزرگترین نشانه در این باره، آنچه بر سر مسلمانان هند می‌آید، است. باید به ملت کشمیر اجازه تعیین سرنوشت داد.

در تازه‌ترین سرکوب مسلمنان در هند، پلیس این کشور به شیعیان منطقه مورد مناقشه کشمیر اجازه برگزاری مراسم‌های محرم را نداده و کسانی را این مراسمات را برگزار کردند را بازداشت نمود و برای متفرق کردن عزاداران امام حسین علیه السلام از خشونت استفاده کرد.

در سال ۱۹۸۹ در ماه محرم، تحرکاتی برای درخواست استقلال منطقه جامو و کشمیر صورت گرفت. مقامات هند استقلال کشمیر را رد می‌کنند و آن را بخشی از خاک هند می‌دانند و نیرو‌های نظامی زیادی در آن مستقر کرده اند.

شایان ذکر است از زمان به قدرت رسیدن حزب بهاراتیا جاناتا در هند، اعمال محدودیت‌ها بر مسلمانان مانند ممنوعیت حجاب در مدارس تشدید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان