لزوم ارائه مشوق به سرمایه‌گذاران صنایع پایین‌دستی پتروشیمی


لزوم ارائه مشوق به سرمایه‌گذاران صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نکویی حمایت از صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی را همسو با تکمیل زنجیره ارزش ضروری دانست و گفت: می‌توان با ارائه مشوق‌ها، ارائه تخفیف خوراک و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود...

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نکویی حمایت از صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی را همسو با تکمیل زنجیره ارزش ضروری دانست و گفت: می‌توان با ارائه مشوق‌ها، ارائه تخفیف خوراک و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود پیش‌بینی شده در قانون به توسعه صنایع تکمیلی کمک کرد.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک راهبرد با هدف کاهش خام فروشی مورد توجه قرار دارد و تولید محصولات نهایی سبب خواهد شد تا محصولات خام تولیدی در بخش‌های بالادستی به محصولات با ارزش تبدیل شود و اگر رشد سرمایه‌گذاری را بتوان در پایین‌دستی نیز رونق بخشید ارزش افزوده بیشتری در صنعت پتروشیمی ایران محقق می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه طراحی و اجرایی شدن صندوق تخصصی مادر پروژه از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف تامین مالی صنایع پتروشیمی با جدیت در حال پیگری است، گفت: تشکیل این صندوق ‌می‌تواند روند سرمایه‌گذاری‌ها را شتاب بخشد.

نکویی ادامه داد: رایزنی‌ها با صندوق توسعه ملی، سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز هلدینگ‌های پتروشیمی تداوم دارد و امید است که بتوانیم صندوق مادرپروژه را تشکیل دهیم و از طریق بورس و قوانینی که وجود دارد درصدی از فروش مجتمع‌ها را برای توسعه زنجیره داخل صندوق بیاوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن