نعمتی و خدا بخشی در فینال کاراته وان ترکیه


نعمتی و خدا بخشی در فینال کاراته وان ترکیه

روز نخست رقابت های کاراته وان سری آ ترکیه با فینالیست شدن دو نماینده کشورمان به پایان رسید.

به گزارش ورزش سه، سومین مرحله از رقابت های کاراته وان سری آ در سال 2022 در قوجا ایلی ترکیه از صبح امروز آغاز به کار کرده است و بیش از 120 کاراته کای ایرانی نیز در این رقابت ها حضور یافته اند. در نخستین روز از این مسابقات، رقابت های کاتای انفرادی زنان، کاتای تیمی مردان، اوزان منفی 75، منفی 84 و مثبت 84 کیلوگرم کومیته مردان و همچنین اوزان منفی 68 و مثبت 68 کیلوگرم کومیته زنان برگزار شد که در پایان، 2 نماینده کشورمان به فینال صعود کردند، 2 نفر راهی دیدار رده بندی شدند و 5 کاراته کا نیز به مرحله شانس مجدد راه پیدا کردند.
در کومیته مردان و در وزن مثبت 84 کیلوگرم، محمود نعمتی با 6 پیروزی متوالی مقابل حریفانی از ایتالیا، آذربایجان، فرانسه، الجزایر، لیبی و همچنین عثمان عثمانلی آذربایجانی، موفق شد به دیدار فینال راه پیدا کند تا برای کسب مدال طلا در مقابل عمر فاروق ارسلان از ترکیه قرار بگیرد. همچنین مهدی عاشوری نیز که پس از کسب 3 برد، با نتیجه 1 بر صفر مغلوب ارسلان از ترکیه شده بود، با توجه به صعود این کاراته کا به دیدار فینال، راهی مرحله شانس مجدد شد.
دیگر فینالیست ایران نیز مهدی خدابخشی و دارنده دو مدال برنز قاره آسیا بود که در وزن منفی 84 کیلوگرم کومیته مردان، کاراته کاهایی از استرالیا، هلند، کوزوو، مصر، فرانسه و اوکراین را شکست داد تا با صعود دیدار پایانی، حریف نماینده میزبان یعنی حسن ارسلان شود. دو کاراته کای دیگر ایران در این وزن یعنی علی توکلی و محمدرضا گیلان پور نیز که مغلوب حسن ارسلان شده بودند، در جدول شانس مجدد برای رسیدن به مدال برنز تلاش خواهند کرد.
در وزن منفی 68 کیلوگرم کومیته زنان نیز دو نماینده کشورمان راهی مرحله شانس مجدد شدند. مبینا حیدری که ابتدا حریفی از ترکیه را شکست داده بود، در دیدار دوم مغلوب سادئا بچیروویچ از کرواسی شد و با توجه به صعود این کاراته کا به دیدار فینال، حیدری نیز به شانس مجدد راه پیدا کرد. در سمت مقابل جدول نیز اسما تیشه کلخوران پس از عبور از سد کاراته کای میزبان، با نتیجه 5 بر 3 مقابل اولا المدنی از مصر شکست خورد اما با صعود این حریف به مسابقه پایانی، در مرحله شانس مجدد به کار خود ادامه خواهد داد.
در کاتای انفرادی زنان، مهسا افسانه پس از صعود از دورهای اول و دوم، در دور سوم امتیاز 06. 24 را به ثبت رساند و با قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه خود راهی دیدار رده بندی شد. دیگر نماینده ایران در این بخش یعنی حدیثه جمال نیز پس از اینکه دور های اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشت، در دور سوم با امتیاز 40. 25 رتبه دوم گروه خود را به خود اختصاص داد تا دو نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز رو در روی یکدیگر قرار بگیرند.
همچنین نمایندگان ایران در کاتای تیمی مردان، وزن مثبت 68 کیلوگرم کومیته زنان و وزن منفی 75 کیلوگرم کومیته مردان، از دور رقابت ها کنار رفتند.
این رقابت ها فردا نیز در سایر بخش ها پیگیری می شود و مسابقات شانس مجدد و فینال هم روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی