یک تیم خرابکاری در کردستان دستگیر شدند


فرمانده انتظامی کردستان گفت: اعضای یک تیم خرابکاری که قصد اغتشاش و کشته‌سازی در جریان اعتراضات اخیر در کردستان داشتند دستگیر شدند.

سردار علی آزادی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: یک تیم خرابکاری در قروه دستگیر شدند که قصد داشتند در جریان اعتراضات اخیر کشته‌سازی کنند.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: در یک اقدام پیشدستانه، پیشگیرانه و پلیسی با همکاری سایر بخش‌های مرتبط، 44 بطری مواد آتش‌زا یا کوکتل مولوتف و 5 کپسول گاز مشتعل کننده برای آتش‌سوزی سریع اموال و اماکن عمومی و خصوصی و حمله به نیروهای نظامی و انتظامی از این تیم در قروه کشف شد.

به گفته وی، یک دستگاه خودرو حامل گالن‌های بنزین رها شده و سایر تجهیزات که برای اغتشاشات و آسیب به اموال عمومی استفاده می‌شد، در سطح استان از این افراد کشف شد.

سردار آزادی اضافه کرد: این افراد با تصویربرداری از اقدامات خرابکارانه خود و با ذکر مکان و زمان انجام آن، در فضای مجازی اقدام به ارسال آن برای سر شبکه‌های خود و رسانه‌های معاند می‌کردند، که به دام پلیس افتادند.

وی همچنین به کشف 5 قبضه سلاح جنگی و کلت کمری در سقز اشاره و عنوان کرد: ضدانقلاب با توزیع سلاح و مهمات میان اغتشاشگران قصد کشته‌سازی داشت که با اشرافیت اطلاعاتی پلیس، هدف آنان ناکام ماند.

وی در ادامه سخنانش افزود: دشمن همواره به دنبال بهانه است تا آن را دستاویزی برای ضربه زدن به امنیت استان و کشورمان کند و این بار نیز مرگ مهسا امینی را بهانه کرده‌اند هر چند ما خود متاسف و متاثر از مرگ این دختر کردستان هستیم.

سردار آزادی یادآوری کرد: دشمن به دنبال پروژه کشته‌سازی است تا آن را به گردن نیروهای مسلح و امنیتی بیندازد و مصداق آن قتل فواد قدیمی در دیواندره است که او را جلو محل کارش کشته‌اند.

وی ادامه داد: در جریان اعتراضات اخیر کردستان هم پلیس با معترضین مدارا کرده وتلاش این بوده با خواهش و توصیه از تجمعات غیر قانونی جلوگیری کنیم.

به گفته وی، در جریان این چند روز اعتراضات به مرگ مهسا امینی پنج برابر معترضین از نیروهای انتظامی زخمی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا