دلایل تمایل زیاد دختران جوان برای ازدواج با مردان مسن / مهارت های زندگی


دلایل تمایل زیاد دختران جوان برای ازدواج با مردان مسن / مهارت های زندگی

رکنا: امروزه دختران جوان میل و رغبت بیشتری نسبت به ازدواج با افراد مسن و سن بالا نشان می دهند که دلایل این میل قابل بررسی است.

سن یکی از ملاک‌هایی است که می‌تواند پیش‌بینی کننده یک ازدواج موفق باشد. دختران جوان به دلایل مختلفی ممکن است برای ازدواج با یک مرد مسن تمایل داشته باشند که این امر پیامدهای مثبت و منفی مختلفی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

ازدواج دختران جوان با مردان مسن

اختلاف سنی زیاد در ازدواج، پیامدهای متفاوتی در زندگی آینده افراد به همراه خواهد داشت. باید توجه کرد که این دو فرد به دلیل تفاوت سنی‌ که دارند ممکن است دارای علایق، سلایق، نگرش‌ها یا دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به زندگی باشند.

مهارت‌های حل مساله

هر چه سن مردان بالاتر می‌رود، قدرت و مهارت‌شان در حل مسائل زندگی افزایش می‌یابد و در زمان‌هایی که مشکلی برای خانواده پیش بیاید مردان مسن می‌توانند با درایت و منطق بهتری با موضوع برخورد کنند. همچنین کنترل هیجان‌ها در آن‌ها بیشتر است و احساسات خود را در بحران‌ها، بهتر از مردان جوان می‌توانند کنترل نمایند. زنان نیز بهتر می‌توانند به چنین مردانی اتکا کرده و اعتماد بیشتری به آن‌ها داشته باشند.

توان مالی از دلایل ازدواج دختران جوان با مردان مسن

یکی دیگر از دلایلی که دختران جوان به ازدواج با مردان مسن تمایل دارند، امنیت مالی بیشتر است. مردان مسن‌تر معمولا از توانایی مالی بهتری نیز برخوردار هستند که می‌تواند عاملی باشد تا خانم‌های جوان را جذب خود کنند. ثبات مالی و توانایی آن‌ها در حل مشکلات مالی می‌تواند زندگی با ثبات بیشتری را برای همسران آن‌ها مهیا کند و نمی‌گذارند خانواده با بحران روبه‌رو شود.

قدردانی و وفاداری

مردان مسن با دیدن خوب و بد دنیا همچنین تجربه‌هایی که دارند دیگر نیازی به آزمودن و ماجراجویی ندارند. در نتیجه قدر زندگی با آرامش و همسر وفادار را بیشتر می‌دانند. زمان و وقت بیشتری را با خانواده می‌گذرانند و به نیازهای همسر و فرزندان بیشتر اهمیت می‌دهند. در نتیجه احتمال طلاق به دلیل خیانت کاهش پیدا می‌کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هر مردی به دنبال ازدواج با این زنان است! سر بزنید.

داشتن ثبات در جایگاه اقتصادی و اجتماعی

در دنیای امروز با گسترش پیدا کردن مشکلات مالی و افزایش بیکاری، رسیدن به یک وضعیت پایدار از نظر اقتصادی و اجتماعی برای بسیاری از پسران کار دشواری است. با توجه به اینکه دختران برای ازدواج محدودیت سنی بیشتری دارند، در بسیاری از مواقع ممکن است که شرایط ازدواج با هم سن و سال خود را پیدا نکنند. در حالی که مردان مسن‌تر شرایط با ثبات‌تری برای ازدواج دارند و این مسئله می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های دختران را کاهش دهد.

داشتن ثبات شخصیتی از دلایل ازدواج دختران جوان با مردان مسن

هرچقدر که سن افراد بالاتر می‌رود، از نظر شخصیتی به ثبات بیشتری می‌رسند. در واقع مردان مسن‌تر به احتمال بیشتری می‌دانند که هستند، از زندگی چه می‌خواهند و باید در چه مسیری قدم بردارند. این در حالی است که افراد جوان‌تر اغلب مشکلات بیشتری در این زمینه دارند که می‌تواند امنیت زندگی زناشویی را نیز تهدید کند.

معایب ازدواج با مردان مسن

ازدواج با مرد مسن معایبی را نیز با خود به همراه دارد. برخی از این معایب به شرح زیر هستند.

تفاوت در نگرش‌ها و جهان‌بینی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد، تفاوت سن باعث می‌شود علایق و لذت‌های شما با همسرتان تفاوت داشته باشد. حتی ممکن است فعالیت‌های لذت بخش مشترک کمتری نسبت به دیگر زوج‌ها داشته باشید.

افزایش کنترل‌گری از معایب ازدواج دختران جوان با مردان مسن

همچنین در برخی موارد ممکن است به دلیل تجربه بیشتر مرد، کنترل بیشتر امور به دست او بیفتد. در چنین شرایطی احتمال دارد که احساس عدم کفایت داشته باشید و مشکلاتی مثل افسردگی، کاهش عزت نفس یا وابستگی شدید پیدا کنید.

کاهش توان جنسی و جسمی

هر چه از این ازدواج می‌گذرد، مرد به دوران کهولت و کاهش توان جنسی نزدیک شده، در حالی که همسر او در دوره‌ای قرار دارد که نیاز جنسی او همچنان باقی است و می‌تواند در روند ارتباطی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. کاهش توان جنسی مرد می‌تواند به عدم تفاهم جنسی دامن بزند. عاملی که زندگی مشترک را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

منبع: منیبان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !