دستور زلنسکی برای ایجاد 20 دولت محلی در مناطق تحت کنترل روسیه


دستور زلنسکی برای ایجاد 20 دولت محلی در مناطق تحت کنترل روسیه

رئیس‌جمهور اوکراین هم‌زمان با برگزاری همه‌پرسی در مناطق شرقی این کشور،دستور ایجاد ۲۰ اداره نظامی-مدنی در برخی مناطق تحت کنترل روسیه در استان لوهانسک را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، هم‌زمان با برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین با صدور فرمانی، دستور ایجاد ۲۰ اداره نظامی-مدنی در مناطق تحت کنترل روسیه در استان لوهانسک در شرق اوکراین را صادر کرد.

ادارات نظامی-مدنی، دولت‌های محلی موقتی هستند که در شرایط کنونی جنگ در مناطق شرقی اوکراین ایجاد می‌شوند.

زلنسکی دستور ایجاد ادارات نظامی-مدنی در شهرهای «استاروبیلسک، اسواتوفه، اشچاستیا» در استان لوهانسک را صادر کرده و دیگر ادارات نیز در بخش‌ها و روستاهای استان لوهانسک ایجاد خواهند شد.

در فرمان رئیس‌جمهور اوکراین آمده که این دستور «مطابق با قانون اوکراین درباره رژیم حقوقی قوانین حکومت نظامی» صادر می‌شود. طبق فرمان زلنسکی، مسئولیت ایجاد این ادارات به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، واگذار شده است.

برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین از جمله جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون از دیروز جمعه آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهر) ادامه خواهد داشت. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که نتایج این همه‌پرسی را به رسمیت نخواهند شناخت.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (استان‌های دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی