چین: جدایی‌طلبی در تایوان با راه‌حل صلح‌آمیز در تضاد است


چین: جدایی‌طلبی در تایوان با راه‌حل صلح‌آمیز در تضاد است

وزیر خارجه چین در دیدار با همتای آمریکایی خود بر توقف فعالیت‌های جدایی‌طلبانه در تایوان تأکید کرد و گفت اقدامات جدایی‌طلبانه با راه‌حل صلح‌آمیز برای مسئله تایوان در تضاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد راه‌حل صلح‌آمیز برای مسئله تایوان، با استقلال تایوان سازگار نیست.

وی دراین‌باره گفت: حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مسئله تایوان با جدایی‌طلبی و استقلال این جزیره در تضاد است. هرچه اقدامات و تحرکات برای استقلال و جدایی این جزیره بیشتر شود، احتمال دست‌یابی به راه‌حل صلح‌آمیز در این منطقه هم کمتر می‌شود.

وزیر خارجه چین همچنین افزود: به منظور حفاظت اصولی و صادقانه از صلح در تنگه تایوان، لازم است به صورت روشن و آشکارا هر گونه اقدام با هدف دست‌یابی به استقلال تایوان، متوقف شود.

وزرای خارجه چین و آمریکا دیروز برای نخستین بار پس از آغاز دور تازه تنش‌ها بین دو کشور بر سر مسئله تایوان، با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی اخیر خود با شبکه «سی‌بی‌اس» تأکید کرد اگر چین به تایوان حمله کند، او با استفاده از نیروی نظامی از تایوان دفاع خواهد کرد.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین، ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، اما کشورهای غربی و آمریکا طی چند ماه گذشته تحرکات خود را در تایوان افزایش داده‌اند و این موضوع با واکنش سخت چین روبرو شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز