آشنایی با برخی از اکسسوری های آرایشی


در دنیای امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که با آرایش و خودآرایی آشنا نباشد. اما جالب است بدانید که تاریخچه‌ی میکاپ و آرایش به بیش از هفت هزار سال قبل بازمی‌گردد و این کار پرطرفدار مختص به عصر ما نیست. نحوه‌ی آرایش‌کردن گذشتگان بسته به مکان و زمان...

آشنایی با برخی از اکسسوری های آرایشی

در دنیای امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که با آرایش و خودآرایی آشنا نباشد. اما جالب است بدانید که تاریخچه‌ی میکاپ و آرایش به بیش از هفت هزار سال قبل بازمی‌گردد و این کار پرطرفدار مختص به عصر ما نیست. نحوه‌ی آرایش‌کردن گذشتگان بسته به مکان و زمان متفاوت بوده‌است؛ با این حال کمتر سرزمینی را می‌توان یافت که ردی از آرایش در تاریخ آن یافت نشود. در گذشته بسته به شرایط اجتماعی و جغرافیایی هر منطقه، آرایش مختص به یک طبقه‌ی اجتماعی خاص مانند اشراف‌زادگان، یک جنسیت خاص مانند مردان یا زنان و… بوده‌است. امروزه بسیاری از زن‌ها در بیشتر کشورهای دنیا آرایش می‌کنند. آرایش‌کردن مردان در عرف بسیاری از کشورها پذیرفته نیست؛ اما هیچ قانون و دلیل منطقی برای منع آن وجود ندارد.

آرایش نیز همانند هر مهارت دیگری نیازمند ابزار خاص خود است. این ابزارها اکسسوری آرایشی نام دارند. در عصر امروز میکاپ و آرایش نیز هم‌چون هر مهارت دیگری به سرعت در حال پیشرفت و تحول است. هر ساله لوازم جدیدتری معرفی شده و در بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از کاربردی‌ترین اکسسوری‌های آرایشی بپردازیم که هر فرد علاقه‌مند به میکاپی، باید کاربرد و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را بلد باشد. پس ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

اکسسوری آرایشی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، اکسسوری‌های آرایشی ابزاری هستند که انجام میکاپ را ساده کرده و باعث می‌شوند به‌صورت حرفه‌ای‌تری آرایش کنید. اکسسوری‌های مختلفی در دنیای میکاپ وجود دارند. هر کدام از این ابزارها مختص به آرایش یک بخش از صورت و یا مربوط به یکی از مراحل گریم و آرایش هستند. در ادامه‌ی این بخش برخی از این اکسسوری‌ها را معرفی کرده و به توضیح پیرامون کاربرد و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

براش

براش‌ها انواعی از اکسسوری‌های آرایشی هستند که تقریباً در تمامی مراحل میکاپ کاربرد دارند. استفاده از براش‌ها میکاپ شما را بسیار حرفه‌ای‌تر از قبل می‌کند. حال می‌خواهیم به معرفی انواع براش یا براش‌های مختلف پرکاربرد بپردازیم.

براش فوندانسیون

فندانسیون اولین مرحله و یکی از مهم‌ترین مراحل آرایشی است. فندانسیون به معنای زیرسازی است. برای انجام زیرسازی بهتر است از براش مخصوص استفاده کرد. این براش‌ها متراکم هستند و به شما اجازه می‌دهند صورت خود را کاملاً اصولی و مطابق زاویه‌های فکتان زیرسازی کنید. مخصوصا اگر از کرم‌های فندانسیون مایع استفاده می‌کنید، بهتر است که این مرحله را با استفاده از براش انجام بدهید. استفاده از انگشت برای انجام زیرسازی کاملاً اشتباه بوده و نتیجه‌ی مطلوبی به دنبال ندارد.

براش پنکیک و کرم‌پودر

کرم‌پودر‌زدن و پنکیک‌زدن نیز یکی از مراحل مهم آرایش است. براش‌های مخصوص کرم‌پودر و پنکیک نوعی اکسسوری آرایشی هستند که کار شما را در این مرحله راحت می‌کنند. این براش آرایشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باعث یکسان‌سازی کرم و پنکیک بر روی پوست شده و از رگه‌رگه‌شدن و خراب‌شدن فوندانسیون بر زیر لایه‌ی کرم جلوگیری کنند.

براش رژ گونه

رژ گونه نیز یکی از لوازم آرایشی محبوب در بین علاقه‌مندان به آرایش است. پیاده‌سازی رژ گونه بر روی صورت توسط براش مخصوص آن انجام می‌شود. این براش‌ها مخروطی یا گرد هستند و موهای آن‌ها نرم است. هرگز نباید برای رژگونه‌زدن از براش‌هایی با موهای تیز استفاده کرد. زیرا در این‌ صورت ممکن است ردی از یک خط صاف بر روی گونه‌های شما بر جای بگذارند که اصلاً جلوه‌ی زیبایی ندارد. توجه کنید که براش‌های مخصوص رژ گونه برای‌زدن برنزر نیز کاربرد دارند.

براش سایه‌ی چشم

سایه‌‌زدن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های میکاپ است. براش‌های مختلفی برای سایه‌زدن تعبیه شده‌اند. یکی از این براش‌ها یک اکسسوری آرایشی زاویه دار و کج است که تسلط شما در امر برای سایه‌زدن بیشتر می‌کند.

براش کانتورینگ

کانتورینگ مرحله‌ای از میکاپ است که تفاوت میان یک آرایش حرفه‌ای و یک آرایش معمولی را مشخص می‌کند. کانتور با ایجاد سایه‌ در نقاط مختلفی از صورت، باعث می‌شود فرم صورت شما به‌صورت طبیعی به شکلی که دوست دارید تغییر کند. اگر می‌خواهید یک کانتور حرفه‌ای انجام دهید باید از براش مخصوص کانتورینگ استفاده کنید. این براش‌ها اشکال مختلفی دارند. شما برای انجام کانتور حرفه‌ای باید براشی متناسب با فرم صورت خود انتخاب کنید.

براش ابرو

اگر ابروهای خود را اصلاح می‌کنید، حتماً می‌دانید که قرینه‌سازی ابروها در هنگام اصلاح چقدر سخت است. بسیاری از افراد با استفاده از مداد یا سایه‌ی ابرو این مشکل را برطرف می‌کنند. برای استفاده از سایه‌ی ابرو براش‌های خاصی ساخته شده‌است. این براش‌ها مشکلات ابروها را بسیار طبیعی‌تر از مداد ابرو برطرف می‌کنند.

براش لب

شاید جذاب‌ترین بخش آرایش استفاده از رژ لب باشد. انواع بسیار زیادی از رژلب‌ها در طیف‌های رنگی متنوع در بازار موجود هستند. برخی از این رژها اصطلاحاً کاسه‌ای هستند و استفاده از آن‌ها نیازمند نوعی براش است. این اکسسوری آرایشی سری تخت و سفت دارد و از آن برای کشیدن خط لب نیز استفاده می‌شود.

براش خط چشم

اگر شما نیز مانند من از خط چشم به اصطلاح آبرنگی استفاده می‌کنید، می‌دانید که‌ استفاده از براش نامناسب چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند! براش‌های مخصوص خط چشم به راحتی بر روی خط مژه‌های شما حرکت کرده و یک خط چشم مناسب را برایتان به ارمغان می‌آورند.

پد آرایشی و اسفنج آرایشی

پدهای آرایشی اکسسوری‌هایی هستند که در کنار اسفنج آرایشی و براش‌ها به شما کمک می‌کنند تا یک میکاپ حرفه‌ای و زیبا انجام دهید. پد آرایشی و اسفنج‌ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. البته توجه داشته باشید که این موارد با پد پاک کننده آرایش متفاوت هستند.

بیوتی بلندر

بیوتی‌بلندرها انواعی از اسفنج آرایشی هستند که به شکل اشکی، تخم مرغی و… برای استفاده از کرم‌پودرها و یکدست‌کردن صورت استفاده می‌شوند. سر تیز آن‌ها برای آرایش بینی و چشم و سر پهن آن‌ها برای بقیه‌ی اجزای صورت به کار می‌رود.

پد حوله‌ای

این پدها نوعی اکسسوری آرایشی تخت و صاف هستند، بیشتر برای انجام زیرسازی و پنکیک‌زدن استفاده می‌شوند. اندازه‌ی آن‌ها نیز به‌صورتی است که درون جعبه‌ی پنکیک جا می‌شوند.

پد ژلاتینی

این نوع از پدها مواد آرایشی را خیلی به خود جذب نمی‌کنند و از این حیث طرفداران زیادی دارند. همچنین سطح آن‌ها کاملاً صاف است و به یکدست‌شدن آرایش کمک بسیاری می‌کند.

آشنایی با برخی از اکسسوری های آرایشی

کلام آخر

در این مقاله با برخی از اکسسوری‌های آرایشی و کاربرد آن‌ها آشنا شدید. اگر شما نیز به آرایش علاقه‌مندید و به اکسسوری آرایشی باکیفیت و مرغوب مانند براش، پد، مژه مصنوعی و…با قیمت‌های مناسب نیازمندید، می‌توانید تمامی وسایل موردنیازتان را از فروشگاه‌های معتبر سفیر تهیه کنید و تجربه‌ی یک خرید دلچسب را برای خود رقم بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی