تداوم جوی نسبتاً ناپایدار تا اواسط هفته جاری در آذربایجان شرقی


تداوم جوی نسبتاً ناپایدار تا اواسط هفته جاری در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش نسبی سه الی پنج درجه‌ای دمای هوا و تداوم جوی نسبتاً ناپایدار تا اواسط هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتاً ناپایدار در نواحی شمالی و شرقی استان به‌ویژه منطقه ارسباران بوده که تا یکشنبه شب ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: گذر امواج تراز میانی جو از بعدازظهر شنبه در مناطق مذکور موجب افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق به‌ویژه در منطقه ارسباران می‌شود.

وی افزود: از روز دوشنبه تا اواخر هفته‌ی جاری جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت و از لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه، کاهش نسبی سه الی پنج درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود که مجدداً از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته دمای هوا افزایش می‌یابد.

امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۸ و ۱۲ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۲ درجه است که نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش یافته است.

وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای ۵ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و جلفا با دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی