توصیه های مهم به صاحبین کسب و کار و سایت در زمان حملات هکری به دیتاسنترها


توصیه های مهم به صاحبین کسب و کار و سایت در زمان حملات هکری به دیتاسنترها

با توجه به گسترش دایره نفوذ گروه هکری انانیموس به زیرساختهای سایبری کشور به نظر می رسد در روزهای آتی، اخبار جدیدی از حملات این گروه قدرتمند به هاست ها و دیتاسنترها و سامانه هایی که در لیست سیاه این گروه قرار دارند، بشنویم. اما در شرایط قطعی اینترنت بین الملل و این حملات هکری، وبمستران و صاحبین کسب و کارهای اینترنتی چه باید بکنند؟

توصیه های مهم به صاحبین کسب و کار و سایت در زمان حملات هکری به دیتاسنترها

با توجه به از دسترس خارج شدن اینستاگرام برای بسیاری از کاربران در ایران (البته هنوز به طور محدود با VPN در دسترس است) صاحبین کسب و کارهایی که همه تمرکز خود را بر روی فروش و تبلیغات در اینستاگرام بنا کرده بودند، ضربه سختی از لحاظ مالی متحمل شده اند. با توجه به موقتی بودن این وضعیت، این افراد می بایست هرچه سریعتر به دنبال یک آلترناتیو مثل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار اینترنتی خود باشند چرا که احتمالاً پس از اجرایی شدن طرح صیانت، اینستاگرام هم به طور کامل فیلتر خواهد شد و صاحبین پیج های فروشگاهی در اینستاگرام بار دیگر با این شرایط و ریزش شدید در مخاطبین و به تبع آن کاهش فروش مواجه خواهند شد.

از سمت دیگر برخی از کسب و کارها و سایتهای خبری در حال حاضر در سایتهایی میزبانی می شوند که سرورهای آنها در دیتاسنترهایی قرار دارد که در لیست سیاه گروه هکری انانیموس وجود دارد. توصیه ما به این دسته از وبمستران این است که جدای از پشتیبان گیری از اطلاعات سایت به صورت آنلاین، یک نسخه از بکاپ سایت خود به خصوص دیتابیس را به طور فیزیکی به DVD یا فلش یا هارد اکسترنال منتقل کنند تا در صورت وقوع حملات هکری روی دیتاسنتر مذکور، نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات ارزشمند خود نداشته باشند.

بر طبق اعلام قبلی انانیموس، هم اکنون مجموعه ابرآروان به عنوان تارگت بعدی این گروه هکری قرار دارد و سایتهایی که از خدمات ابرآروان استفاده می کنند، می بایست بیش از سایرین مراقب سایتهای خود باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!