صدور 60 مجوز برای نهاد‌های بازار سرمایه


وزیر اقتصاد گفت: انحصار‌هایی در بازار سرمایه وجود داشت که فعالان بازار سرمایه از ندادن مجوز ناراضی بودند که سازمان بورس مدت زمان دادن مجوز‌ها را کاهش داد و نزدیک به ۶۰ مجوز برای نهاد‌های مختلف حوزه بازار سرمایه صادر شد.

صدور 60 مجوز برای نهاد‌های بازار سرمایه

بورس نیوز: سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد: برنامه‌های بازار سرمایه از سال گذشته توسط شورای‌ عالی پول و اعتبار و سازمان بورس در حال بررسی و اجراست.

وی افزود: در این بازار بخش‌هایی که در گذشته مورد اعتراض بود همچون حوزه‌های نظارتی سازمان بورس که گمان می‌رفت نظارت منصفانه‌ای نیست و برخی با تولید اطلاعات غلط افراد را گمراه می‌کردند، سازمان نظارتی برخط ایجاد شد که لحظه به لحظه خرید و فروش در این بازار را رصد می‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: انحصار‌هایی در بازار سرمایه وجود داشت که فعالان بازار سرمایه از ندادن مجوز ناراضی بودند که سازمان بورس مدت زمان دادن مجوز‌ها را کاهش داد و نزدیک به ۶۰ مجوز برای نهاد‌های مختلف حوزه بازار سرمایه صادر شد.

وی بیان کرد: در زمینه بنیان‌های بازار سرمایه نیز اقدامات خوبی انجام شد و برای نخستین بار از ریت‌ها (شرکت‌های سرمایه گذاری زمین و مستغلات) که در حوزه املاک و مستغلات حضور داشته باشند و واحد‌های سرمایه‌گذاری منتشر می‌کنند، در کشور نداشتیم که برای نخستین بار شکل گرفت.

خاندوزی تصریح کرد: اقدامات بازار سرمایه در شروع عملیاتی شدن است و مقیاس آن خیلی بزرگ نیست که نیازمند زمان است تا به نتیجه برسد؛ علاوه بر این مجموع عوامل اقتصادی و نااطمینانی‌هایی که در داخل و خارج کشور وجود دارد بر روی بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین نتیجه مطلوب و ایده‌آل محقق نشده است.

وزیر اقتصاد در ادامه در خصوص خبر خوب به جامعه فرهنگیان گفت: یکی از نقاط آسیب در طول سال‌های قبل ضربه‌ای بود که به بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است وارد شد.

وی ادامه داد: البته این موضوع هم به دلیل سوءمدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده که مسئولیت بانک را برعهده داشت، در این مدت با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه اصلاحی برای بانک سرمایه در نظر گرفتیم، چرا که این بانک، تنها بانکی است که به شبکه فرهنگیان کشور تعلق دارد.

خاندوزی گفت: ترازنامه بانک سرمایه در حال حل و فصل است و منافع این بانک باید به فرهنگیان این کشور برسد.

وی از تشکیل کارگروه تعاملات سواد مالی بین وزارتخانه‌های اقتصاد و آموزش و پرورش خبر داد و گفت که این کارگروه در قالب المپیاد است تا بتوانیم سواد مالی دانش آموزان را بالا ببریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر جاماندگان سهام عدالت گفت: معاونت حقوقی مجلس در جهت رفع اختلاف بین دولت و مجلس در زمینه سهام عدالت جاماندگان است که امیدواریم زودتر این اختلاف رفع شده و تکلیف جاماندگان روشن شود.

خاندوزی در مراسم نواختن زنگ مدرسه خطاب به دانش آموزان نیز گفت: ایران اسلامی را باید خودمان بسازیم و این با تلاش و همت تک‌تک ما مهیا می‌شود.

وی تاکید کرد: دانش، همت ملی، اخلاق و عدالت خواهی و تحصیلات و کسب دانش عمیق چهار مولفه لازم برای پیشرفت کشور است و در کشور کلی تحصیل‌کرده داریم که از لحاظ تحصیل و فکر کردن عوام هستند و فکر و قوه تحلیل ندارند.

وزیر اقتصاد با اشاره به وقایع روز‌های اخیر از بیان کرد: فریب تحلیل‌های عوامانه را نخورید و راست و درست را از هم تشخیص دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر