پیش‌بینی تولید 185 هزار تن چغندرقند در اسلام آباد غرب


پیش‌بینی تولید 185 هزار تن چغندرقند در اسلام آباد غرب

کرمانشاه- رئیس جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب از پیش‌بینی تولید ۱۸۵ هزار تن چغندرقند در این شهرستان خبر داد.

اکبر میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان اسلام آباد غرب در تولید چغندرقند بیشترین سهم را داشته که سه هزار و ۶۵۰ هکتار چغندر قند تاکنون برداشت داشته است.

وی با اشاره به تولید ۱۸۵ هزار تن چغندر قند تا پایان زمان برداشت، افزود: به طور میانگین میزان برداشت چغندر در هر هکتار ۵۰ تن برآورد شده که طبق پیش بینی‌ها امسال ۱۸۵ هزار هکتار تولید چغندر قند در شهرستان اسلام آباد غرب خواهیم داشت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب تصریح کرد: میزان قند چغندر در شهرستان اسلام آبادغرب از ۱۵.۵ شروع می‌شود و تا ۲۲ نیز در کیفیت‌های بالاتر آن مشاهده می‌شود اما به طور کلی این محصول در این شهرستان با کیفیت بالا تولید و می‌شود.

وی به بازه زمانی برداشت چغندر قند در شهرستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برداشت این محصول طی یک هفته الی ۱۰ روز گذشته آغاز شده و حدوداً تا ۲ ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت.

میرزایی با اشاره به فرآوری‌های انجام شده بر روی چغندرقند در استان کرمانشاه، عنوان کرد: محصول تولید شده در بیش از ۲ هزار هکتار زمین زیر کشت شهرستان اسلام‌آبادغرب تولید پس از برداشت در کارخانه فعال صنایع تبدیلی این محصول مورد فرآوری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مابقی برداشت‌ها و تولیدات چغندرقندی که در مزارع شهرستان اسلام آباد غرب صورت می‌گیرد به کارخانه‌های تولید قند فعال در استان کرمانشاه برای فرآوری ارسال می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها