4 طرح گردشگری در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد


4 طرح گردشگری در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

اراک - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری در سال جاری ۴ طرح تاسیسات گردشگری به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن حسینی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۱۱۴ میلیارد تومان است، گفت: طرح‌های قابل افتتاح در هفته گردشگری شامل یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان محلات، یک مزرعه گردشگری و یک شرکت خدمات مسافرتی در شهرستان اراک و همچنین یک مجتمع گردشگری تفریحی بین راهی در شهرستان دلیجان است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۶۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: اقامتگاه بوم‌گردی بیشه در روستای مزور شهرستان محلات، به مساحت ۷۰۰ متر مربع شامل سه اتاق اقامتی و پذیرایی با ظرفیت اقامت ۱۵ نفر، همراه با فضای پذیرایی تجهیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز و آماده‌سازی پروژه گردشگری رونیکا در شهرستان دلیجان گفت: این مجموعه گردشگری دومین پروژه آماده بهره‌برداری در استان است که با اشتغال حدود ۵۰ نفر در فاز اول این پروژه؛ شامل سالن چند منظوره، واحدهای پذیرایی، فروشگاه، فضای سبز، کافی‌شاپ، فست‌فود، رستوران، پمپ بنزین و فضای تفریحی گردشگری است که در هفته گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: اولین مزرعه گردشگری کشاورزی با نام رهیار که فعالیت‌های این مجموعه برای گردشگران شامل: بازدید از باغ‌های انار، آشنایی با فرآیند تهیه رب انار و آب انار، بازدید از استخر پرورش ماهی و انجام صید ماهی توسط گردشگران است که به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: همچنین به مناسبت گرامیداشت این هفته شرکت خدمات مسافرتی روشاک پرواز مرکزی در شهرستان اراک با اشتغال زایی ۳ نفر افتتاح خواهد شد.

حسینی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری به برگزاری تور آموزشی کودک، برگزاری تور دانش آموزی، برگزاری تور برای سالمندان و معلولین، نشست مدیر کل با اساتید دانشگاه و تبیین رویکرد میراث فرهنگی بر اساس شعار سال، تجلیل از برترین‌های گردشگری استان، برگزاری کمپین (یک کلاس - یک تور) برای راهنمایان گردشگری نیز اشاره کرد.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها و سایر طرح‌های گردشگری تحول مناسبی همراه با تنوع در حوزه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان انجام شود و انتظار می‌رود با حمایت از این طرح‌ها گردشگری در استان بیش از گذشته تقویت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس