(تصاویر) همه‌پرسی الحاق مناطق اشغالی اوکراین به روسیه


(تصاویر) همه‌پرسی الحاق مناطق اشغالی اوکراین به روسیه

همه‌پرسی تحت حمایت مسکو در مناطقی از شرق اوکراین که روسیه آنها را تحت کنترل خود گرفته است، از دیروز آغاز شد. در این رفراندوم، شهروندان مناطق تحت اشغال لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا برای پیوستن به روسیه پای صندوق رأی رفتند.

همه‌پرسی روسیه در مناطقی از شرق اوکراین که آن‌ها را در ماه‌های اخیر اشغال کرده روز جمعه ۲۳ سپتامبر آغاز شد.

به گزارش فرارو، در این همه‌پرسی که اوکراین و متحدان غربی این کشور آن‌را محکوم کرده‌اند، مردم تحت اشغال در دونتسک، لوهانسک، خرسون و همچنین ژاپوریژژیا در خصوص الحاق به خاک روسیه پای صندوق‌های رای رفتند.

برگزاری چنین رفراندومی از سوی روسیه بی‌سابقه نیست و در سال ۲۰۱۴ نیز طی اقدامی مشابه، شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه اضافه شد. هنوز هیچ کشور یا سازمان بین‌المللی این همه‌پرسی را به رسمیت نشناخته و اوکراین و متحدان غربی این کشور، برگزاری رفراندوم را محکوم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، در مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک ساکنان باید تصمیم بگیرند که از پیوستن به جمهوری فدرال روسیه حمایت می‌کنند یا خیر. در رای‌گیری که در مناطق خرسون و ژاپوریژژیا برگزار می‌شود این سوال روی برگه‌های رای نوشته شده است؟ آیا طرفدار جدایی از اوکراین، تشکیل کشور مستقل توسط این منطقه و پیوستن آن به فدراسیون روسیه هستید؟

تجمع در حمایت از مناطق جدایی طلب اوکراین در روسیه

از سوی دیگر هزاران نفر از مردم روسیه در مسکو در راهپیمایی حمایت از مناطق جدایی طلب اوکراین شرکت کردند.

تظاهرکنندگان که در میدان مانژ نزدیک کاخ کرملین در روسیه تجمع کردند، شعار‌های حمایتی برای مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و ژاپوریژژیا سر دادند.

وزارت کشور روسیه اعلام کرد که حدود ۵۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی