تحقق وعده رییس جمهور در کمتر از 3 ماه


تحقق وعده رییس جمهور در کمتر از 3 ماه

دو مدرسه سه کلاسه در روستای لبدسفلی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان ساخته شدند که صبح امروز و همزمان با آغاز سال‌تحصیلی به بهره برداری رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید و در ارتباط تصویری یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با روستای لبد سفلای منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ ۲ فضای آموزشی در این روستا، با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

۱۹ خرداد ماه امسال بود که رئیس جمهور در جریان سفر استانی هیأت وزیران به استان چهار محال و بختیاری به در خواست اهالی و عشایر منطقه از روستای لبد و مدرسه واقع در آن بازدید کرد و دستور داد که به وضع این مدرسه رسیدگی شود و ساختمان مدرسه برای مقطع تحصیلی بالاتر توسعه پیدا کند.

بلافاصله پس از دستور رئیس جمهور و با تأکید وزیر آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اقدامی جهادی مطالعات و اقدامات عملیاتی را برای ساخت ۲ مدرسه ۳ کلاسه برای دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه اول در این روستا آغاز کرد.

به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری، طی کمتر از سه ماه با استفاده از روش‌های نوین ساخت و به کار گیری سازه‌های فولادی (LSF) این دو مدرسه سه کلاسه در روستای لبدسفلی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان ساخته شدند که صبح امروز و همزمان با آغاز سال‌تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با دستور وزیر آموزش و پرورش و حضور استاندار در روستا به بهره برداری رسیدند.

تحقق وعده رییس جمهور در کمتر از 3 ماه

همچنین مدرسه ابتدایی روستای لبد سفلی نیز با انجام عملیات تعمیرات و بهسازی آماده پذیرای دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش در آئین بهره برداری از این مدارس، گفت: از همه عواملی که کمک کردند، طی مدت کوتاهی این دو فضای آموزشی با بهترین کیفیت و مطابق استانداردها ساخته و آماده شوند تشکر می‌کنم و امیدوارم دانش آموزان در پرتو توفیقات الهی مراتب علم آموزی را طی کنند و آینده درخشانی در انتظار آنها باشد.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس فعل خواستن را به توانستن تبدیل کرد، افزود: ساخت دو مدرسه در این مناطق کوهستانی و صعب العبور طی مدت کمتر از سه ماه در حوزه کارهای عمرانی بی نظیر است.

نوری در ادامه گفت: به عنوان نماینده دولت از همه کسانی که در فراهم آوردن زیرساخت‌های راه سازی، آب و برق به مردم این روستا خدمت رسانی کردند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این روند در محرومیت زدایی استمرار یابد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز در دهه ۷۰ به همراه جمعی از مسئولان عالی کشوری از روستای لبد استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرده‌بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی