کاهش ذخایر نفتی آمریکا به پایین‌ترین میزان در 40 سال گذشته


کاهش ذخایر نفتی آمریکا به پایین‌ترین میزان در 40 سال گذشته

با آزادسازی ذخایر راهبردی در آمریکا برای مقابله با افزایش قیمت، حجم ذخایر نفتی این کشور به پایین‌ترین میزان خود در ۴۰ سال گذشته رسید.

کاهش ذخایر نفتی آمریکا به پایین‌ترین میزان در 40 سال گذشته

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت انرژی آمریکا گزارش داد که ذخایر استراتژیک نفت این کشور به پایین‌ترین سطح خود در چهار دهه اخیر رسیده است. بر اساس گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی، ذخایر نفت در آمریکا تا ۱۶ سپتامبر به ۴۲۷.۲ میلیون بشکه رسیده است. این رقم در ابتدای سال چیزی نزدیک به ۶۰۰ میلیون بشکه بود.

به گزارش راشا تودی، از بحران نفتی سال ۱۹۸۳ تا کنون، این اولین باری است که ذخایر نفتی آمریکا به این میزان می‌رسد.

ابتدای ماه مارس میلادی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مجوز آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک را برای افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت سوخت صادر کرد. دولت آمریکا پس از بحران نفتی دهه ۱۹۷۰ ذخایری را ایجاد کرده که اساسا یک صندوق نفتی برای روز مبادا است. این ذخایر تا کنون در مواقع بسیار ضروری مثل طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ یا جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ استفاده شده است.

وزارت انرژی آمریکا پیش‌تر گفته بود قیمت‌های سرسام آور و اختلالات ناشی از تحریم‌ها [علیه روسیه] همان وضعیتی است که ذخیره استراتژیک نفت برای مبارزه با آن طراحی شده است. دولت بایدن به دلیل آزادسازی ذخایر به عنوان آخرین اهرم قدرت، به دفعات مورد انتقاد قرار گرفته است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی