کاخ آغامحمدخان در زمان دفاع مقدس بُعد معنوی یافت


کاخ آغامحمدخان در زمان دفاع مقدس بُعد معنوی یافت

گرگان- فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: کاخ آغامحمد خان قاجار، دارای بُعد معنوی بوده زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مقر سپاه برای اعزام رزمندگان در مناطق عملیاتی و جنگی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر سردار علی ملک شاهکوهی بعدازظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مرمت، احیا و بازسازی کاخ آغامحمدخان قاجار اظهارکرد: این بنای تاریخی میراث گذشته گرگان بوده و لازم است مردم این شهر، استان گلستان و حتی مسافران و گردشگران با حضور و بازدید از این بنا و ابنیه، با فرهنگ و تاریخ گذشته خود آشنا شوند.

فرمانده سپاه نینوای گلستان افزود: این بنا مهم و ارزشمند دارای بُعد معنوی بوده زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مقر سپاه برای اعزام رزمندگان در مناطق عملیاتی و جنگی تبدیل شد.

وی بیان کرد: گفت: در ایام دفاع مقدس رزمندگان و بسیجیان با حضور در این مکان برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل ثبت نام کرده و آموزش‌های اولیه نظامی را فرا می‌گرفتند و پیکر بسیاری از شهدا هم در این مکان تشییع شد.

ملک‌شاهکوهی ادامه داد: چند سال پیش هم این نقطه میزبان پیکر پاک و مطهر یک شهید خوشنام دوران دفاع مقدس شد.

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: این مکان از بناهای ارزشمند و میراث گذشته استان است و آمادگی کمک برای تداوم مرمت و احیای این اثر تاریخی را داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان