کرونا در آمریکا پایان نیافته است


کرونا در آمریکا پایان نیافته است

پس از گذشت یک هفته از ادعای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، بسیاری از کارشناسان امور بهداشت و درمان با اشاره به آمار جان باختن روزانه صدها نفر در این کشور به علت ابتلا به کرونا، با این ادعا مخالفت کردند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، نشریه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در این زمینه، نوشت: جو بایدن تنها با دیدن ظاهر جامعه که افراد تغییر رفتار اجتماعی پس از کاهش ابتلا به ویروس کرونا در پیش گرفته و در اماکن عمومی کم تر ماسک بر صورت دارند، مدعی پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا در آمریکا شد.

به نوشته این نشریه با استناد به داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، هنوز بطور میانگین روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در آمریکا به علت ابتلا به ویروس کرونا فوت می کنند.

«دیوید روزنر» (David Rosner) پژوهشگر بهداشت از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا در این باره به گاردین گفت: ادعای بایدن به تغییر رفتار جامعه نسبت به آنچه در گذشته بود باز می گردد، بی تردید وضعیت نسبت به یک سال و دوسال گذشته در زمینه همه گیری کرونا بهتر شده اما این همه گیری پایان نیافته است.

تاثیر گذاری بر انتخابات میاندوره ای

«سلین گاندر» (Celine Counder)، اپیدمیولوژیست بیماری های عفونی و سردبیر نشریه «کایزر هلث نیوز» (Kaiser Health News) نیز در انتقاد از ادعای اخیر بایدن به گاردین،گفت: انتخابات میان دوره ای کنگره نقش مهمی در ادعای بایدن درباره پایان یافتن همه گیری کرونا داشت.

گاندر افزود: اما اینگونه نیست، زمانی که شما شاهد جان باختن هزاران نفر در هر هفته هستید نمی توانید اعلام کنید «ماموریت تمام شد» .

کرونا در آمریکا پایان نیافته است

شدت گرفتن همه گیری کرونا در پاییز و زمستان

در همین حال «بیل هاناج» (Bill Hanage) دیگر اپیدمی شناس در دانشکده بهداشت عمومی از دانشگاه «هاروارد» نیز ضمن انتقاد از این ادعای رئیس جمهوری آمریکا به گاردین گفت: بنابر داده های موجود، شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا می تواند سالانه به ۱۵۰ هزار نفر برسد که سه برابر آمار در بدترین فصل ابتلا به آنفولانزا است و وضعیت آمار مبتلایان به ویروس کرونا می تواند در فصل پاییز و زمستان فزونی یابد.

مشکل در تصویب بودجه ۲۲.۵ میلیارد دلاری واکسن کرونا

این گزارش در ادامه می افزاید: از آنجایی که ادعای بایدن یکشنبه گذشته و در ساعت پر بیننده در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس» (CBS) گفته شد، اکنون برای دولت وی بسیاری دشوار است تا بتواند ذهنیت افکار عمومی در آمریکا را تغییر داده و آنها را به زدن واکسن مجدد تشویق کند و از سویی دیگر، مشکل بتوان تا بودجه ۲۲.۵ میلیارد دلاری واکسن را با این ادعای رئیس جمهوری آمریکا در کنگره به تصویب رساند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۲۷ شهریورماه در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌ بی‌ اس با اشاره به اینکه «ما هنوز با کووید مشکل داریم»، افزود: «هنوز در حال انجام کارهای زیادی درمورد کرونا هستیم، اما همه‌گیری تمام شده است».

کرونا در آمریکا پایان نیافته است

بنابر آمار تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از بدو شیوع این ویروس به بیش از ۹۷ میلیون و ۸۴۷ هزار نفر رسیده است که از این تعداد یک میلیون و ۸۱هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند، شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا طی ۴۸ ساعت گذشته بنابر داده های این تارنما، ۳۰۷ نفر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست