پیش بینی افزایش جهانی قیمت بلیت هواپیما


پیش بینی افزایش جهانی قیمت بلیت هواپیما

رؤسای شرکت‌های هواپیمایی بین المللی گفته‌اند که به خاطر افزایش هزینه سفرهای هوایی طی ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از CNBC، رؤسای شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند که طی ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما در سطح جهان خواهیم بود.

ویلیام والش، دبیر انجمن حمل و نقل هوایی بین الملل اعلام کرده که در کنار کاهش ظرفیت پالایشی در آمریکا که به افزایش قیمت سوخت هواپیما منجر شده، مشکلات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا به افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی منجر شده است.

دولت فدرال آمریکا گزارش داده که ظرفیت پالایش نفت در آمریکا در سال 2022 به کمترین میزان 8 سال گذشته رسیده و دلیل این مسئله هم تعطیلی برخی پالایشگاه‌ها در این کشور طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف بوده است.

پیش بینی افزایش جهانی قیمت بلیت هواپیما

در سال 2021 قیمت بلیط هواپیما در آمریکا 25 درصد افزایش داشته که بیشترین رشد سالانه از سال 1989 تا کنون بوده و این روند برای سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است.

اکبر البکر، مدیر عامل شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، نیز می‌گوید تبعات درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین هم از دیگر دلایل بالا رفتن هزینه سفر‌های هوایی در جهان طی سال جاری بوده است.

البکر گفته: درگیری نظامی مسکو و کی‌یف به افزایش تورم و فشار بر چرخه تأمین کالا در جهان منجر شده و به بی‌ثباتی قیمت نفت در بازار جهانی را در پی داشته است. از طرفی شرکت‌های هواپیمایی طی ماه‌های گذشته مجبور شده‌اند برای انجام برخی پروازهای خود برای در امان ماندن از درگیری، آسمان روسیه و اوکراین را دور بزنند که این مسئله به افزایش هزینه پروازها منجر شده است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس