واکنش قالیباف به حوادث اخیر/ دشمنان متحد شده‌اند تا با ایران مقابله کنند!


واکنش قالیباف به حوادث اخیر/ دشمنان متحد شده‌اند تا با ایران مقابله کنند!

محمد باقر قالیباف گفت: همه دشمنان انقلاب با تمام اختلافاتی که با یکدیگر دارند، یکپارچه شده‌اند تا با ایران عزیز ما و جمهوری اسلامی مقابله و مبارزه کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در دیدار با جمعی از تشکل‌ها و سازمان‌های ایثارگری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: از اینکه در هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های ملت عزیز ایران بوده، در خدمت شما هستیم، مفتخریم و این ایام را به شما و جامعه ایثارگری تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: بدون شک عزت و افتخار امروز کشور مدیون امام خمینی(ره) و جامعه ایثارگری است؛ امامی که جز برای خدا و در راه خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و این مرد الهی توانست جامعه ما را متحول کند و جبهه حق را سامان دهد و همچنین باعث احیای مجدد اسلام در اوج غربت دین و مسائل دینی و معنوی در دنیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خدا را شاکریم که این توفیق نصیب همه ما شد که در جبهه حق باشیم و مبارزه کنیم و جبهه حق و باطل هم تا دنیا و زندگی و بشریت وجود دارد، پایدار است.

قالیباف با تأکید بر اینکه ما منکر مشکلات ایثارگران نیستیم، گفت: البته می‌توانست بسیاری از این مشکلات وجود نداشته باشد و معتقدم چنین مشکلاتی از زمانی در امورات اداری کشور به وجود آمد که گردانندگان اداره کشور از فرهنگ ایثارگری فاصله گرفتند؛ همه ما در دوران دفاع مقدس به فرهنگ ایثار و شهادت و سنت‌های الهی ایمان داشتیم و بر این باوریم که خداوند بر مؤمنان سخت می‌گیرد و هدف این است که صف مؤمنان از منافقان و کفار جدا شود، بنابراین مؤمنان باید امتحان پس دهند تا فرصت پیروزی را به دست بیاورند.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: در حوزه مسائل اجرایی و مدیریتی کشور از فرهنگ ایثارگری و مردمی فاصله گرفتیم، در حالی که انقلاب و جنگ ما مردمی بود اما در مباحث اداری کشور اشکالات جدی وجود دارد.

وی با اشاره به اظهاراتش در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: اگر امروز نیروهای مسلح ما از لحاظ خلاقیت، مدیریت و تجهیزات نظامی در ردیف 10 کشور اول دنیا قرار دارند و بازدارندگی قدرت نظامی ما آنها را منفعل کرده به دلیل باور و فرهنگ دوران دفاع مقدس است.

قالیباف افزود: حتی یک حادثه از حوادثی که 40 سال اخیر بر انقلاب اسلامی گذشت، می توانست اساس کشور و انقلاب را با شکست مواجه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در این اتفاقات شاهد هستیم که همه دشمنان انقلاب با تمام اختلافاتی که با یکدیگر دارند، یکپارچه شده‌اند تا با ایران عزیز ما و جمهوری اسلامی مقابله و مبارزه کنند.

وی با تأکید بر اینکه استقلال داشتن کشور، هزینه‌های خودش را دارد، تصریح کرد: هر کجا کشورها می‌خواهند از چارچوب استکبار جهانی عبور کنند به آنها فشار وارد می‌شود.

قالیباف در همین زمینه افزود: مردم ایران در طی 40 سال اخیر با تحریم‌های ظالمانه‌ای مواجه شده‌اند که در هر کشوری اتفاق می‌افتاد، از هم می‌پاشید و بقای آن با خطر مواجه می‌شد.

وی اضافه کرد: ما شرایط سخت را دیده‌ایم و می‌دانیم اگر با مقاومت و استقامت خالصانه و البته توام با مدیریت، درایت، خلاقیت، پختگی و گذشت کار را پیش ببریم، از گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و به طور قطع صحنه‌های سخت امروز، تکرار صحنه‌های سخت دیروز است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به تجربه مدیریت مردمی دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مردمی شود و ایثارگران آن را اداره کنند، بخشی از مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند الگویی برای دیگر بخش‌ها باشد.

وی با اشاره به قوانین مربوط به ایثارگران اضافه کرد: ما محکم پای اجرای قوانین حوزه ایثارگری ایستاده‌ایم و به مسائلی مانند اشتغال، جذب ایثارگران و اجرای قانون ایثارگران توجه داریم، البته بخشی از قوانین بر زمین مانده که به آنها به‌عنوان اولویت رسیدگی خواهیم کرد.

قالیباف با اشاره به مشکلات درمان ایثارگران و تأکید بر اینکه مسئله سلامت جانبازان باید در اولویت قرار داشته باشد گفت: موضوع سلامت و بازنشستگی آخرین چالش حلقه زنجیره نیازهای اقشار جامعه است و این درحالی است که حلقه‌های پیشین این زنجیره به درستی مدیریت نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در این حوزه‌ها در برخی موارد ضعف قانونی و در برخی موارد نیز ضعف در اجرا وجود دارد تأکید کرد: مجلس در بودجه سال جاری برای معلولان و بیماران صعب العلاج کارت سلامت پیش‌بینی کرده و رقم قابل توجهی در نظر گرفتیم.

وی در مورد درخواست تشکل‌ها و سازمان‌های ایثارگری حاضر در نشست مبنی بر تشکیل شورای عالی ایثارگران گفت: در این خصوص تیمی متشکل از 4 الی 5 نفر تشکیل خواهیم داد تا موضوعات و مسائل حوزه ایثارگری را پیگیری و دنبال کنند و همچنین پیشنهادات خود درباره مسائل مختلف از جمله الزامات و قوانین این حوزه را به من ارائه کنند.

رییس مجلس با اشاره به تصویب دو فوریت استفساریه‌ای در مورد حمایت از رزمندگان معسر در مجلس تأکید کرد: با گوشت، پوست و استخوانم مسائل مطرح شده در این جلسه توسط ایثارگران را درک می‌کنم و باید در حوزه ایثارگری قانونگذاری درستی داشته باشیم تا در آن اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: می‌توان پایه‌های این مباحث را در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار داد.

در این دیدار تشکل‌ها و سازمان‌های ایثارگری به بیان موضوعات، مشکلات، مسائل و پیشنهادات خود در خصوص جامعه ایثارگری پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس