لاوروف، آمریکا را طرف درگیری در اوکراین خواند


لاوروف، آمریکا را طرف درگیری در اوکراین خواند

وزیر امور خارجه روسیه روز 24 سپتامبر اعلام کرد که ایالات متحده یکی از طرفین درگیری مسلحانه در اوکراین است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز 24 سپتامبر اعلام کرد که ایالات متحده یکی از طرفین درگیری مسلحانه در اوکراین است.
لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از شرکت در رویدادهای سطح بالای هفته مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "چندی پیش یکی از فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین در مورد استفاده از سلاح های آمریکایی در میدان نبرد گفت"بله، آمریکایی ها حق دارند اهدافی را که ما انتخاب می کنیم وتو کنند". اگر این مشارکت مستقیم در هدف گیری تسلیحات مرگبار و شرکت در جنگ نیست، پس چیست؟
ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو با تزریق و تحویل تسلیحات به کی‌یف، نمی توانند ادعا کنند که آنها در درگیری اوکراین دخالت ندارند.
استارلینک هم ماهواره دارد و هم زیرساخت زمینی - استفاده از این منبع در جنگ همچنین به این معنی است که ایالات متحده در این شرایط اصلا بی طرف نیست و طرف درگیری است".
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
گفتنی است، غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص