لاوروف: دریای چین جنوبی خط دفاعی بعدی ناتو


لاوروف: دریای چین جنوبی  خط دفاعی  بعدی ناتو

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که دریای چین جنوبی می‌تواند "خط دفاعی" بعدی ناتو باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه ۲۴ سپتامبر اعلام کرد که دریای چین جنوبی می‌تواند "خط دفاعی" بعدی ناتو باشد.
سرگی لاوروف حرکت مداوم آتلانتیک شمالی به شرق از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را یادآوری کرد." آنها صاف و ساده تصمیم می گیرند که حالا ما اینجا خط دفاعی ایجاد خواهیم کرد. آنها اعلام کردند که اکنون ناتو مسئول امنیت منطقه هند و اقیانوس آرام است، یعنی خط دفاعی بعدی ناتو دریای چین جنوبی خواهد بود، من شک ندارم".
گفتنی است، پیشتر مشاور سابق ریگان خاطرنشان کرده بود که پس از درگیری در اوستیای جنوبی در سال 2008، ایالات متحده همچنان اصرار داشت که ائتلاف وعده عضویت احتمالی به اوکراین و گرجستان را بدهد. اما اروپایی ها به صراحت اعلام کردند که درخواست های عضویت این کشورها در نهایت تایید نخواهند کرد.
باندو نوشته بود که به جای اعتراف به این که نه ایالات متحده و نه اروپا حاضر به "دفاع" از اوکراین و گرجستان نیستند، مقامات غربی " در مورد اینکه چقدر مشتاق بودند این دو کشور را به ناتو وارد کنند، مستمر دروغ می گفتند." وی افزود که نه تفلیس و نه کی یف برای دفاع از آمریکا یا اروپا دارای اهمیت حیاتی نیستند".
پیشتر ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته بود که موفقیت مذاکرات اوکراین به موفقیت ارتش این کشور در میدان نبرد بستگی دارد. دبیرکل ناتو پیش بینی کرد: "احتمالاً این جنگ مانند اکثر جنگ ها بر سر میز مذاکره خاتمه خواهد یافت". به گفته وی، در عین حال، اتحادیه آتلانتیک شمالی می خواهد به کی یف کمک کرده تا "مواضع خوب وی در مذاکره" را تضمین کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد