چک 0-4 پرتغال؛ در یک‌قدمی صعود به نیمه نهایی


چک 0-4 پرتغال؛ در یک‌قدمی صعود به نیمه نهایی

تیم ملی پرتغال با ارائه نمایشی درخشان در خانه جمهوری چک به برتری 0-4 دست یافت.

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که اسپانیا مقابل سوئیس شکست خورد، پرتغال با چهار گل از سد چک گذشت. بدین ترتیب شاگردان فرناندو سانتوس با کسب یک تساوی در بازی پایانی و خانگی مقابل اسپانیا نیز راهی نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا خواهند شد.

در دقیقه 10 ضربه روبن دیاس از مرکز محوطه بعد از برخورد به پای مدافع چک با اختلاف کمی به بیرون رفت. دقایقی بعد و با حرکت برونو فرناندز و ارسال زمینی او از سمت چپ بود که کریستیانو رونالدو می توانست گل اول را به ثمر برساند، اما توپ روی پای این بازیکن ننشست و این فرصت از دست رفت.

در دقیقه 31 و روی ارسال ودلادمیر کوفال از سمت راست بود که جمهوری چک فاصله ای تا زدن گل اول نداشت، اما ضربه سر باراک در موقعیتی بسیار خوب دقیق نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقایقی بعد پرتغال به گل اول دست یافت. پاس زمینی برونو از مقابل دروازه گذشت و در ادامه ارسال رو به بیرون رافائل لیائو در وسط محوطه جریمه به دیگو دالوت رسید تا ضربه او بعد از گذر از بین پای دروازه بان چک وارد دروازه شود.

در دقیقه 45 و روی ارسال ماریو روی از سمت چپ، برونو فرناندز در مقابل دروازه و در شش قدم صاحب فرصت شده و به راحتی گل دوم تیم ملی پرتغال را به ثمر برساند.

در اوقات تلف شده و با خطای هند رونالدو در محوطه، داور با بهره گیری از VAR به سود جمهوری چک اعلام پنالتی کرد. پاتریک شیک پشت توپ قرار گرفت و ضربه این بازیکن به آسمان رفت تا نیمه اول با برتری 0-2 پرتغال تمام شود.

تیم ملی پرتغال نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و خیلی سریع به گل سوم نیز دست یافت. دیگو دالوت پشت محوطه صاحب توپ شده و با یک ضربه محکم و دقیق به گوشه دروازه، گل دوم خود و سوم پرتغال را به ثمر رساند.

در ادامه جریان بازی آرام شد و پرتغال که از برتری خود اطمینان داشت و به اداره مسابقه پرداخت. در دقیقه 84 ضربه سر رونالدو در دهانه دروازه به دیگو ژوتا رسید و او به راحتی و با ضربه سر، موفق شد گل چهارم را نیز وارد دروازه چک کند.

در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و پرتغال به برتری مقتدرانه و شیرین 0-4 در خانه چک دست یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج