استقبال ریاض از سخنان لاپید در سازمان ملل


استقبال ریاض از سخنان لاپید در سازمان ملل

«فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از اظهارات «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست عمومی سازمان ملل پیرامون راه‌حل دودولتی با فلسطین استقبال کرد.

استقبال ریاض از سخنان لاپید در سازمان ملل

به گزارش راهبرد معاصر طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، بن فرحان در این باره گفت: «این راه‌حلی مثبت است اگر به اقدامات عملی منجر شود، صلح مستلزم گفت‌وگوی مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست».

یائیر لاپید روز پنجشنبه طی سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که توافق با فلسطینی‌ها بر اساس راه‌حل دو کشور برای دو ملت، برای امنیت رژیم صهیونیستی، اقتصاد آن و آینده فرزندانش بهتر است.

وی مدعی شده بود: «صلح یک سازش نیست؛ این شجاعانه‌ترین تصمیمی است که می‌توانیم بگیریم. صلح ضعف نیست؛ بلکه قدرت کامل روح انسانی را در درون خود مجسم می‌کند».

در پی این اظهارات لاپید، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته (جمعه) خاطرنشان کرده بود که اعتمادشان در دستیابی به صلحی مبتنی بر عدالت و قوانین بین‌المللی رو به کاهش است و دیگر شریکی اسرائیلی وجود ندارد که بتوانیم با او گفت‌وگو کنیم.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی نیز از سخنرانی لاپید در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد و او را به «به خطر انداختن آینده اسرائیل» متهم کرده بود./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در