هنوز نتوانسته ایم معارف دینی را متناسب با زمان برای مردم ایران و جهان بیان کنیم


هنوز نتوانسته ایم معارف دینی را متناسب با زمان برای مردم ایران و جهان بیان کنیم

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر باتاکید براینکه هنوز نتوانسته ایم معارف دینی را برای مردم بیان کنیم گفت: دانش را متناسب با زمان افزایش دهیم و به گونه ای عمل کنیم که در توسعه علوم دینی و معارف اسلامی موفق باشیم و متناسب با شرایط روز جامعه فعالیت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید علی قاضی عسکر» در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان تهران که در تالار شیخ صدوق (ره) در حال برگزاری است، گفت: طلاب و بانوان طلبه نقش مهمی در آگاهی بخشی جامعه دارند و باید مردم را با این دین ارزشمند آشنا کنند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به احادیث و روایات درباره دین و دین شناسی، گفت: امام رضا (ع) فرمودند: امر ما را احیا کنید. علم ما را فرا بگیرند و به مردم یاد دهند. به عنوان یک واجب شرعی هم دین شناسی بر ما واجب است و هم اینکه انسان به دنبال علم و کسب علم برود.

وی با بیان اینکه بانوان در عصر ظهور در علوم دینی اشراف پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: مسیر اسلامی که برای ما تعریف شده به برکت ائمه اطهار (ع) همپای علوم بشری پیش رفته است. تا زمان ظهور امام زمان (عج) دو جزء علم آشکار می شود و بعد از ظهور آن حضرت ۲۷ جزو دیگر علم آشکار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: دانش را متناسب با زمان افزایش دهیم و به گونه ای عمل کنیم که در توسعه علوم دینی و معارف اسلامی موفق باشیم و متناسب با شرایط روز جامعه فعالیت کنیم. فرزندانمان را متناسب با شرایط روز جامعه پرورش دهیم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: متاسفانه در طول تاریخ به این امر مهم توجه نشده است و اسلام به عنوان یک دین سنتی دست به دست شده است و اگر انقلاب اسلامی و امام و رهبری نبود مشخص نبود وضعیت دین چگونه بود؟

وی گفت: هنوز نتوانسته ایم معارف دینی و حقایق اسلامی را متناسب با زمان در گام اول برای مردم ایران و در گام دوم مردم دنیا بیان کنیم. نمونه آن جایگاه زن در اسلام است و هنوز نگاه منفی در جامعه حاکم است و نگاه جوانان و مردان به زنان یک نگاه ابزاری است و این بسیار خطرناک است و نتیجه آن را در جامعه مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: در خلقت هیچ تفاوتی میان خلقت زن و مرد وجود ندارد و این دو به هم نیاز دارند و مکمل هم هستند و هر کس عمل صالح انجام دهد بدون توجه به جنسیت پاداش عمل خود را دریافت می کند.

وی گفت: اسلام فراگرفتن دانش را برای زن و مرد واجب کرده است. زنان در عرصه های مختلف دانش، صنایع و دانش بنیان حضور فعال و موفقی دارند بنابراین زن و مرد باید پا به پای هم در مسائل مختلف علوم دینی و علمی فعالیت کنند و جامعه را بسازند چراکه زن و مرد باید باهم زمینه ظهور را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین گفت: با بیان اینکه رشد دادن بانوان جزو اولویت های ائمه اطهار (ع) بود،‌گفت: حضرت زهرا (س) در زمان جنگ ها حضور پیدا می کردند و به درمان مجروحان و پرستاری از آنها می پرداختند. اصلا برتری زن بر مرد یا مرد بر زن یا مساله مردسالاری در اسلام مطرح نیست.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه صرفا بحث حضور زن در خانواده مطرح نیست و باید در جامعه حضور یابد، خاطرنشان کرد: جهاد زن این است که خوب همسرداری کند و این یعنی نقش بسیار مهمی در زندگی مرد دارد. همچنین حضور فعالی در فعالیت های اجتماعی داشته باشد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد