مسجد «آبی» مالزی در رکوردهای کتاب گینس+عکس


مسجد «آبی» مالزی در رکوردهای کتاب گینس+عکس

مسجد «آبی» در مالزی واقع در شرق آسیا از باشکوه ترین مساجد جهان است و مناره آن به عنوان بلندترین مناره جهان در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: مساجد یکی از برجسته ترین آثار اسلامی هستند که مسلمانان جهان به آن افتخار می کنند. مساجد جایگاه ویژه ای در قلب مسلمانان دارند و اولین چیزی که پیامبر گرامی اسلامی بنا کرد، مسجد بود.

در این میان، مساجد در کشورهای آسیایی نیز زیبایی خاصی دارند که می توان به مسجد آبی در مالزی اشاره کرد.

مسجد آبی، بزرگ ترین مسجد این کشور، دومین مسجد بزرگ شرق آسیا و از باشکوه ترین مساجد جهان است.

مسجد صلاح الدین عبدالعزیز شاه که به مسجد آبی نیز مشهور است، یکی از مساجدی است که با معماری اسلامی خود متمایز است و به دلیل ساخت و ساز باشکوهش از جمله مساجدی است که بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند.

مسجد «آبی» مالزی در رکوردهای کتاب گینس+عکس

این مسجد در شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور واقع شده است که در ۲۵ کیلومتری کوالالامپور قرار دارد و یکی از ایالت هایی است که رشد و شکوفایی آن مشخص است.

مسجد آبی بعد از مسجد استقلال در اندونزی، دومین مسجد بزرگ در جنوب شرقی آسیا است، زیرا می تواند حدود 24 هزار نمازگزار را در خود جای دهد.

پس از آنکه شاه علم به عنوان پایتخت جدید ایالت سلانگور در سال 1974 میلادی اعلام شد: سلطان صلاح الدین عبدالعزیز دستور ساخت مسجد آبی را صادر کرد و کار ساخت و ساز این مسجد در سال 1982 میلادی آغاز شد و در 11 مارس به پایان رسید.

یکی از بارزترین ویژگی‌ های مسجد، گنبد آبی و نقره ‌ای آن است، به همین دلیل به آن «مسجد آبی» می گویند. این مسجد با چهار مناره به طول 142 متر یکی از بلندترین مناره های جهان محسوب می شود و گنبد آبی آن از آلومینیوم ساخته شده است.

مسجد «آبی» مالزی در رکوردهای کتاب گینس+عکس

در معماری این مسجد از معماری اسلامی و معماری سنتی مالایی استفاده شده است و دیوارهای آن منقوش به آیات قرآن است که توسط خطاط مصری شیخ «عبدل مونیه محمد علی» زیبا سازی شده است.

حفاظ های آلومینومی در ورودی های اصلی مسجد، پنجره ها و قسمت هایی از دیوار بیرونی مسجد نمایی خاص به این مسجد داده است.در آگوست سال 1993 میلادی مناره این مسجد به عنوان بلندترین مناره جهان در کتاب گینس به ثبت رسید. پیش از این، مسجد «حسن دوم» با 24 هزار نفر ظرفیت در کتاب گینس ثبت شده بود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا