اذعان مقام پیشین صهیونیست به تسلیم شدن لاپید در برابر تهدیدات سید حسن نصرالله


اذعان مقام پیشین صهیونیست به تسلیم شدن لاپید در برابر تهدیدات سید حسن نصرالله

یک مقام پیشین صهیونیستی گفت که نخست وزیر این رژیم در برابر تهدیدات سید حسن نصرالله تسلیم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، بنابر گزارش شبکه ۷ رژیم صهیونیستی، «دانی دانون»، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاکید کرد که «یائیر لاپید»، نخست وزیر اسراییل در برابر سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان تسلیم شده است.

وی گفت که لاپید در خصوص توافق ترسیم مرزها با لبنان تسلیم سید حسن نصرالله شد و از مساله گاز طبیعی ذخایر در مدیترانه کوتاه آمد.

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و نامزد حزب لیکود در ادامه با اشاره به سطح تهدیدات سید حسن نصرالله علیه تل آویو و فایده این تهدیدات گفت: همه چیز در خصوص توافق ترسیم مرزها میان لبنان و اسراییل (رژیم صهیونیستی) بدون بررسی و مناقشه در کِنِسِت و یا دولت به طور مخفیانه انجام می شود.

دانون همچنین تاکید کرد که یائیر لاپید قدرت و تجربه مدیریت چنین مذاکراتی را با لبنان ندارد.

وی گفت که تل آویو بر این باور است که رسیدن به توافق با لبنان درخصوص خط دریایی امری ممکن و ضروری است و این امر به سود دو طرف خواهد بود.

پیش از این لاپید که همچون دیگر صهیونیست ها به صدق هشدارها و سخنان سید حسن نصرالله وافق هستند، گفته بود که توافق با لبنان بسیار مفید خواهد بود و بر تقویت ثبات در منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرده بود که تل آویو از تلاش های خستگی ناپذیر «آموس هوکشتاین»، میانجیگر آمریکایی در این راستا (تعیین مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی) تقدیر و تشکر می کند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا در یک سخنرانی درباره مناقشه دریایی با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که چشم ما به (سمت) کاریش و موشک هایمان نیز به سمت میادین گازی کاریش هستند و تهدیدهای دشمن صهیونیستی هیچ تاثیری بر ما اثر نمی‌گذارد و هدف ما این است که لبنان بتواند از منابع خود نفت و گاز استخراج کند و این مسئله به هیچ پرونده دیگری مربوط نمی‌شود.

نصرالله تاکید کرد: ما نمی‌توانیم اجازه استخراج نفت و گاز (از سوی رژیم صهیونیستی) از میدان کاریش را قبل از احراز حقوق لبنان بدهیم. ما به دور از رسانه‌ها پیام دادیم که در صورت شروع استخراج، صهیونیست ها با مشکل مواجه خواهند شد.

وی همچنین گفت: خط قرمز ما شروع استخراج گاز از کاریش است. برای ما مهم این است که قبل از اینکه لبنان به مطالبات بحق خود دست پیدا کند، هیچ برداشتی از میدان کاریش صورت نگیرد. این تنها شانس ماست که لبنان بتواند نفت و گاز استخراج کند.

از سوی دیگر، یوآو گالانت، وزیر سابق سازندگی و اسکان رژیم صهیونیستی و نماینده فعلی «کِنِسِت» (پارلمان) از حزب «لیکود» اخیرا در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم به مقامات تل آویو هشدار داد که تهدیدهای دبیرکل حزب‌الله لبنان را جدی بگیرند.

وی همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست که برای مقابله با حملات احتمالی مقاومت لبنان به حوزه کاریش آماده باشند.

به گزارش ایرنا، لبنان میدان کاریش را در بخشی از آبهای مورد مناقشه با سرزمین‌های اشغالی می‌داند در حالی که کابینه رژیم اسرائیل آن را در منطقه انحصاری اقتصادی خود می‌داند.

از ابتدای جولای، به دنبال ورود یک کشتی استخراج و ذخیره‌سازی اجاره شده توسط کابینه رژیم اسرائیل به نزدیکی میدان گازی کاریش، میانجیگری آمریکا در پرونده ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی شدت یافت.

حزب‌الله لبنان پیش از این نیز به رژیم اسرائیل نسبت به هرگونه فعالیت در میدان «کاریش» پیش از دستیابی لبنان به تمام حق و حقوق خود در منطقه مورد مناقشه دریایی هشدار داده بود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022