جزئیات چهار خدمت پرکاربرد نوین بانکی


جزئیات چهار خدمت پرکاربرد نوین بانکی

مدیر اداره مهندسی نرم‌افزار بانک مرکزی جزئیات چهار خدمت پرکاربرد نوین بانکی را تشریح کرد.

به گزارش بنکر (Banker)، حسن میرزاپور گفت: مطابق تبصره بند واو قانون سال۱۴۰۱ دستگاه‌ها من جمله بانک مرکزی موظف است خدمات پرکاربرد خود را در پنجره واحد خدمات هوشمند دستگاه پیاده‌‌سازی کند.

او افزود: در همین راستا و بر اساس تصمیمات بانک مرکزی مقرر شد چهار خدمت پرکاربرد شامل استعلام حساب افراد، استعلام تسهیلات اشخاص، استعلام چک‌‌های برگشتی، استعلام حساب‌‌های مسدود‌سازی در سامانه محچک در پنجره واحد خدمات هوشمند بانک مرکزی پیاده‌سازی شود.

میرزاپور ادامه داد: دو خدمت استعلام فهرست حساب افراد و استعلام تسهیلات اشخاص در قالب احراز هویت سطح ۲ اتفاق می‌‌افتد. همچنین دریافت لیست چک‌‌های برگشتی و لیست مبالغ مسدودی بابت این چک‌‌ها که در سامانه محچک پردازش می‌‌شود در قالب هویت سطح ۱ اتفاق می‌‌افتد.

او با اشاره به خدمت اول که فهرست حساب‌‌های شخصی است، اظهار کرد: کلیه حساب‌‌های شخصی در شبکه بانکی به اسم خود شخص افتتاح شده و می‌‌تواند در آن خدمت مشاهده کند.

مدیر اداره مهندسی نرم‌افزار بانک مرکزی اضافه کرد: فهرست تسهیلات و تعهدات شامل کلیه وام‌‌هایی است که فرد از وام‌‌های مختلف دریافت کرده است؛ هر چک برگشتی شخص از شبکه بانکی که بانک‌‌های مختلف بانک مرکزی این برگشتی را اعلام کرده باشند، قابل استعلام و مشاهده است.

او درخصوص خدمت چهارم توضیح داد: این بخش از خدمت مربوط به مبالغ مسدودشده سامانه محچک است؛ در این سامانه بابت کسر موجودی چک برگشتی مبالغی از حساب‌‌های دیگر شخص در کلیه بانک‌‌های کشور مسدود می‌‌شود و افراد می‌‌توانند با مراجعه به خدمت شماره ۴ فهرست حساب‌‌هایی را که مبالغ آنها بابت سامانه محچک و چک برگشتی مسدود شده است، مشاهده کنند.ایبنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها