پیش بینی 5 بازار ایران در هفته آینده


 پیش بینی 5 بازار ایران در هفته آینده

بازارهای مالی در کشور گره کور و سر سختی به دلار خورده است و از طرفی قیمت دلار تحت تاثیر خبرهای مثبت و منفی از مذاکرات برجام، دچار نوسان است.

به گزارش بنکر (Banker در این گزارش به روند تغییرات بازارهای مالی در هفته جاری پرداخته و پیش بینی وضعیت بازارها را در هفته آینده خواهیم داشت.

طبق پیش بینی کارشناسان مالی، دلار در خوشبینانه‌ترین حالت خود یعنی در صورتی که مذاکرات برجام به سرانجام برسد به رنج قیمتی ۲۵ تا ۲۷ دلار خواهد رسید اما در شرایط عکس آن یعنی در صورتیکه توافقی در برجام حاصل نشود، قیمت دلار بین ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان تخمین زده می‌شود.


قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار روز گذشته با کاهش ۱۰۰ تومانی به قیمت ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان در بازار آزاد معامله شد.

وضعیت قیمت دلار در بازار متشکل

دلار در بازار متشکل روز گذشته با افزایش نرخ روبرو شد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی با صعود ۱۹۰ تومانی به فروش رسید. قیمت هر یک دلار در بازار متشکل ۲۳ شهریور ماه به قیمت ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان به دست متقاضیان رسید.

حال نابسامان بورس در هفته جاری

شاخص بورس در هفته اخیر باز هم به روند نزولی خود ادامه داد و متاسفانه به کانال پایین‌تر سقوط کرد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید. در این شرایط نزولی بازار بورس به دلیل از بین رفتن اعتماد بین سرمایه گذاران، خروج سهامداران از بورس به بازارهای موازی پیش بینی می‌شود.

طبق بررسی کارشناسان بازار سرمایه روند معاملات بورس در هفته آینده نزولی پیش بینی می‌شود. با نگاه اجمالی به وضعیت معاملات بورس در آخرین روز هفته، آخرین معامله‌های بورسی از قیمت پایانی آن پایین‌تر مشاهده می‌شود و بر همین اساس، نمادهای بورسی در هفته آینده منفی معامله خواهند شد. لازم به ذکر است وضعیت معاملات در نمادهای سبز هم، تحت تاثیر از وضعیت کلی بازار منفی پیش بینی می‌شود.

سهامداران برای بازگشت به بازار بورس نیاز به یک اهرم قوی و اعتمادسازی مجدد دارند و کارشناسان در یک دیدگاه مشترک بر این باورند که تعیین تکلیف وضعیت برجام و قیمت دلار می‌تواند رنگ سبز و رونق بین سرمایه گذاران و سهامداران بورسی را بازگرداند.


وضعیت نزولی در بازار ارزهای دیجیتال

ابر کوین بازار ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین در هفته جاری، قادر به عبور از سطح مقاومت ۲۲۵۰۰ دلار نشد و طی یک روند نزولی به زیر سطح ۲۲۰۰۰ دلار رسید. در ادامه نیز با سقوط ۸ درصدی به قیمت ۲۰۵۰۰ دلار به فروش رسید. بیت کوین در اواسط هفته به ارزش ۱۸۰۰۰ دلار نیز رسید ولی در ادامه در روند اصلاحی در تلاش برای رفع زیان‌های خود شد. سطح مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۱۲۰۰ دلار است که بالاتر از آن قیمت می‌تواند افزایش جدیدی را آغاز نماید. سطح حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۰۰۰۰ دلاری است که در در صورت عبور از سطح نزولی کاهش خواهد یافت.

طبق نظر کارشناسان بازار ارز دیجیتال، درحال‌حاضر بیت کوین در آستانه سقوط وحشتناک است. پیش‌بینی می‌شود که فاجعه بزرگی رقم بخورد و حتی به ۱۵ هزار دلار هم برسد.

وضعیت اتریوم نیز بعد از شکست خوردن در رنج ۱۸۰۰ دلاری نزولی پیش رفته است و در نهایت در بازه ۱۷۰۰ و ۱۶۵۰ دلار با کاهش روبرو بوده است. معامله گران اتریوم را حتی به پایین‌تر از ۱۶۰۰ دلار هم مشاهده کردند. سطح حمایت اصلی بعدی در ۱۵۰۰ دلار است که کمتر از آن قیمت می‌تواند دوباره به ۱۴۲۰ دلار برسد. وضعیت ارزش اتریوم در صورت صعودی شدن، با سطح مقاومت نزدیک به سطح ۱۶۵۰ دلار خواهد رسید. سطح مقاومت اصلی بعدی نزدیک به ۱۷۰۰ دلار است که بالاتر از آن قیمت ۱۷۴۰ دلار قابل دسترسی خواهد بود.


وضعیت بازار طلا و سکه در هفته جاری

طبق آخرین معاملات در بازار طلا در پایان روز معاملاتی گذشته، هر گرم طلا ۱۸ عیار به قیمت ۱۳,۲۵۲,۰۰۰ ریال معامله شد. همچنین، انس جهانی طلا به قیمت۱,۶۹۴.۴۴ دلار به فروش رفت. در بازار سکه قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۳,۸۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۳۶,۴۶۰,۰۰۰ ریال و هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به دست خریداران رسید.

در آخرین روز معاملات در بازار طلا و سکه، بازار تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و کاهش قیمت اونس، با وضعیت نزولی مواجه شد. براساس نظرات کارشناسان با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، بازار طلا با رکود و کاهش قیمت روبرو خواهد شد.گسترش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر