مخالفت قاطع مجارستان با تحریم حوزه انرژی روسیه


مخالفت قاطع مجارستان با تحریم حوزه انرژی روسیه

وزیر خارجه مجارستان از مخالفت قاطع بوداپست با تحریم حوزه انرژی روسیه خبر داد.

پیتر زیجارتو، وزیر خارجه مجارستان از مخالفت بوداپست با تحریم حوزه انرژی روسیه خبر داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زیجارتو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد مجارستان هرگز با افزودن شرکت‌های دولتی روس اتم و گازپروم روسیه به لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا موافقت نخواهد کرد. ما هیچ گاه با تحریم هر نهادی که تامین کننده انرژی ما باشد موافقت نمی‌کنیم.

این مقام مجارستانی در ادامه با اشاره به حجم بالای واردات انرژی کشورش از روسیه گفت: ما بخش قابل توجهی از سوخت خود را از طریق مسکو تامین می‌کنیم و تحریم این کشور می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد ما وارد کند.

پیش تر مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند در نظر دارند به دلیل جنگ اوکراین تحریم های اقتصادی سنگین تری را علیه روسیه اعمال کنند. این تحریم ها قرار بود حوزه انرژی مسکو را هدف قرار دهد. با این حال، به دلیل وابستگی اقتصادی زیاد برخی کشورهای اروپایی به انرژی روسیه، این امر به وقوع نپیوسته است. قطعنامه ها در اتحادیه اروپا نیازمند موافقت تمامی اعضا است و مخالفت حتی یک عضو این اتحادیه به منزله وتوی آن قطعنامه محسوب می شود.

گفتنی است گازپروم سالانه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز به مجارستان صادر می‌کند. همچنین شرکت روس اتم مسئول اجرایی نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور به شمار می‌رود و تحریم این دو شرکت روسی می‌تواند آسیب جدی به تامین انرژی مجارستان وارد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه