از متروی پرند چه خبر؟


از متروی پرند چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه بزودی طلسم خرید ۶۳۰ واگن مترو شکسته می‌شود، افزود: در صورتی که این واگن‌ها خریداری شود، به دنبال خرید واگن‌های دوطبقه نیز می‌رویم.وی گفت: خط متروی پرند...

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه بزودی طلسم خرید ۶۳۰ واگن مترو شکسته می‌شود، افزود: در صورتی که این واگن‌ها خریداری شود، به دنبال خرید واگن‌های دوطبقه نیز می‌رویم.
وی گفت: خط متروی پرند ۵۰ کیلومتر است. از ایستگاه شاهد بخشی از مترو به طول ۳۰ کیلومتر جدا می‌شود که قبلا اجرا شده و به فرودگاه امام رسیده است. ۲۰ کیلومتر دیگر خط پرند است. در حال انجام کار‌های اصلی هستیم و قطعا کار در خط پرند در سال جاری انجام می‌شود و بهره‌برداری صورت می‌گیرد.
درستی خاطر نشان کرد: ایستگاه متروی واوان بخشی از خط شاهد است که تکمیل آن امسال در برنامه نیست، اما در سال‌های آتی قطعا این ایستگاه تکمیل می‌شود.
وی افزود: درخصوص موضوع پرند بخشی از هزینه‌ها پرداخت شده است و فکر می‌کنم به زودی تمامی هزینه‌های لازم محقق شود. ما قطعا متروی پرند را تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌کنیم، اما در خصوص بودجه دولتی برای متروی تهران باید بگویم که عموما در نیمه دوم سال بودجه‌ها محقق می‌شود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تصریح کرد: خط پرند را به دو بخش تقسیم می‌کنیم، یک بخش ساخت و ساز (سیویل) است و یک بخش دیگر تجهیزات است. در بخش سیویل کار رو به اتمام است. حتی پله‌برقی هم در ایستگاه پرند نصب شده است و به زودی آسانسور هم نصب می‌شود.
وی ادامه داد: کار نازک‌کاری رو به اتمام است، اما در حوزه تجهیزات پله‌برقی هم در ایستگاه پرند نصب شده است. البته کش و قوس‌هایی وجود دارد (در خصوص تحویل زمین و قیمت‌گذاری) که امیدواریم تمام اقدامات تا پایان سال انجام شود.
وی درباره خط ۱۱ مترو هم گفت: تفاهم نامه برای خط ۱۰ و ۱۱ بسته و مذاکراتی صورت گرفته است. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطالعات خط ۱۱ با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم و مجوز‌های اخذ شده به اتمام برسد و عملیات اجرایی امسال آغاز شود، اما درباره خط ۸ و ۹ مترو باید بگویم که در مطالعات عقب هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس