پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ بازار به روند قبلی خود برگشت؟


پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ بازار به روند قبلی خود برگشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات زیادی همراه شد. به نظر می‌سد این بازار امید خود را به مذاکرات وین از دست داده و به روال قبلی خود برگشنه است. برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز در خصوص روند بازار در روزهای آینده می‌گوید: بازار طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات زیادی همراه شد. به نظر می‌سد این بازار امید خود را به مذاکرات وین از دست داده و به روال قبلی خود برگشنه است.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز در خصوص روند بازار در روزهای آینده می‌گوید: بازار طلا و سکه تحت تاثیر تلاطمات سیاسی قرار گرفته و با نوسانات قیمتی همراه شده است. البته دولت در تلاش است که این نوسانات را کنترل و جلوی افزایش قیمت را بگیرد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: اگر توافق در مذاکرات برجام حاصل نشود، قیمت دلار صعودی و به تبع آن، قیمت طلا و سکه نیز با افزایش همراه خواهد شد.

حق‌شناس گفت: با توجه به شرایط خاص سیاسی کشور و تعطیلات پیش رو، پیش‌بینی می‌شود که بازار طلا و سکه به روند هفته گذشته ادامه دهد و نوسان خاصی را تجربه نکند.

وقت خرید طلا است؟

حسین اسدی‌نیا، کارشناس حوزه طلا و سکه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر وضعیت بازار جهانی طلا مناسب نیست و اونس جهانی نباید به کمتر از ۱۶۸۰ دلار می‌رسید. رسیدن قیمت جهانی طلا به زیر این رقم، احتمال رسیدن ارزش اونس به ۱۶۰۰ دلار را تشدید می‌کند تا شاید تقاضای جهانی برای خرید طلا افزایش یابد.

این کارشناس افزود: اما دلار در بازار آزاد ایران به یک ثبات نسبی رسیده است. اما این ثبات به دلیل امید بازار به احیای مذاکرات هسته‌ای است و با وضعیت اقتصادی کشور، نرخ دلار باید بالاتر از قیمت کنونی باشد.

این کارشناس حوزه طلا و سکه در ادامه توضیح داد: نرخ فعلی دلار از لحاظ معیشتی در کانال مناسبی قرار دارد. اما برای بازار طلا و سکه در کشور، با توجه به شرایط رکودی بازار طلای جهانی، رشد چندانی در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌شود.

اسدی‌نیا گفت: الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه و سرمایه‌گذاری در این بازار برای کوتاه‌مدت نیست. اما مردم می‌توانند در این بازار برای اهداف بلندمدت خود اقدام به خرید طلا و سرمایه‌گذاری کنند.

از بازار چه خبر؟

سکه که در هفته‌های گذشته به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود، این هفته با کاهش نسبی قیمت‌ها مواجه شد. این فلز گران بهای داخلی تا لحظه انتشار این گزارش، به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

طی معاملات امروز، دوم مهر نیز قیمت سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۹۹۸ تومان رسید.

به عقیده عده ای از معامله گران به نظر می رسد نوسان قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و وارد کانال پایین‌تر شد.

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در