شوکی که اسرائیل به اوکراین وارد کرد


شوکی که اسرائیل به اوکراین وارد کرد

اقتصادنیوز: زلنسکی گفت: صریحا و صادقانه باید بگویم که شوکه شده‌ام چرا که نمی‌توانم درک کنم که چرا اسرائیل نتوانستند سیستم‌های دفاع هوایی به ما بدهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه به کشورش در فوریه سال جاری میلادی، درخواست‌هایی را برای دریافت تسلیحات مطرح کرده است. وی به سیستم "گنبد آهنین" اسرائیل که غالبا برای رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی فلسطینی‌ها در غزه استفاده می‌شود، اشاره کرده است.

زلنسکی گفت: نمی‌دانم برای اسرائیل چه اتفاقی افتاده است. صریحا و صادقانه باید بگویم که شوکه شده‌ام چرا که نمی‌توانم درک کنم که چرا آنها نتوانستند سیستم‌های دفاع هوایی به ما بدهند.

زلنسکی این اظهارات را روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با خبرنگاران فرانسوی مطرح کرده بود اما دفتر ریاست جمهوری اوکراین این مصاحبه را روز شنبه منتشر کرد.

این اظهارات زلنسکی جدی‌تر و محکم‌تر از اظهاراتی بود که وی در مارس سال جاری میلادی مطرح کرد؛ هنگامی که اسرائیل را به خاطر امتناعش در ارسال تسلیحات به کی‌یف سرزنش کرد. در آن زمان اسرائیل تاکید داشت هر چقدر بتواند به اوکراین کمک می‌کند.

اسرائیل که حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده است، نسبت به خدشه‌دار شدن روابط با مسکو نگران است.

زلنسکی گفت: درک می‌کنم که اسرائیل به خاطر سوریه، در شرایط دشواری به سر می‌برد. من هیچ کسی را متهم نمی‌کنم. من حقایق را می‌گویم. گفت‌وگوهای من با مقامات اسرائیل هیچ نتیجه‌ای در راستای کمک به اوکراین نداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته