تعیین تکلیف برجامی ریاض برای تهران/ ایران به تعهدات هسته‌ای عمل کند


تعیین تکلیف برجامی ریاض برای تهران/ ایران به تعهدات هسته‌ای عمل کند

​اقتصادنیوز: وزیر امورخارجه عربستان در نیویورک گفت: از ایران می خواهیم که گام‌های اعتماد سازی با همسایگانش را در پیش گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از شبکه "الجزیره" قطر، بن فرحان در بخش دیگری از سخنانش در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعا کرد: از ایران می‌خواهیم به تعهدات هسته‌ای خود عمل و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

وی همچنین درباره سازو کار شورای امنیت سازمان ملل گفت که اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل برای آن که عادلانه‌تر و کارآمدتر باشد، ضروری است.

فرحان درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت: ریاض از تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه حل بحران این دو کشور حمایت کند.

وی به تلاش کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره ای نکرد اما مدعی شد: امنیت خاورمیانه مستلزم تسریع در حل مسأله فلسطین است. ریاض تمامی اقدامات یکجانبه‌ای را که موجب تضعیف راهکار تشکیل دو کشور مستقل است، محکوم می‌کند.

وزیر خارجه ریاض بدون اشاره به نقض مکرر آتش بس روزانه در در یمن نیز مدعی شد: پادشاهی عربستان همواره بر حمایت از آتش بس در یمن و توانمندسازی شورای ریاست جمهوری برای انجام مأموریت خود تأکید دارد.

فرحان اظهار کرد: عربستان همواره بر تعهد به منشور سازمان ملل متحد و حل اختلافات از طریق دیپلماسی و گفت وگو تأکید دارد.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از امروز به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی آغاز شد.

مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار شد که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق