طرز تهیه ترشی انبه خانگی ساده با روغن زیتون به روش هندی


آموزش درست کردن ترشی انبه عربی و هندی مرحله به مرحلهطرز تهیه ترشی انبهترشی انبه با طعم تند و طبع گرم و خاصی که داره یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌هاست، که به همراه غذا خورده میشه و در خاورمیانه و مخصوصا در جنوب کشور ایران طرفداهای زیادی داره.طرز تهیه...

آموزش درست کردن ترشی انبه عربی و هندی مرحله به مرحله
طرز تهیه ترشی انبه

طرز تهیه ترشی انبه خانگی ساده با روغن زیتون به روش هندی

ترشی انبه با طعم تند و طبع گرم و خاصی که داره یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌هاست، که به همراه غذا خورده میشه و در خاورمیانه و مخصوصا در جنوب کشور ایران طرفداهای زیادی داره.

طرز تهیه ترشی انبه خیلی راحته و خیلی وقتتون رو نمیگیره، و با داشتن انبه و کمترین مواد اولیه می‌تونید به راحتی این ترشی خوشمزه رو تو خونه به راحتی درست کنید و از خواص مهم این چاشنی مخصوص لذت ببرید.

برای درست کردن این ترشی خوشمزه دست به کار بشید و با تهیه مواد اولیه مورد نیاز با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا نحوه درست کردن ترشی انبه رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی انبه بندری

مواد لازم برای یک شیشه
انبه زرد۳ عدد
روغن زیتون۱/۲ پیمانه
سیر۸ حبه
سرکهبه مقدار لازم
سیاه دانه۱ قاشق غذا خوری
تخم گشنیز۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ترشی انبه خوشمزه

مرحله اول

طرز تهیه ترشی انبه خوشمزه رو با بو دادن ادویه‌ها شروع می‌کنیم، به این صورت که یه تابه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و سپس تخم گشنیز، فلفل سیاه، سیاه دانه و فلفل قرمز رو داخل تابه بریزید و به خوبی تفت بدید.

مرحله دوم

در ادامه‌ی بو دادن ادویه‌ها بعد از اینکه عطر اونها پخش شد، بهتره که برای طعم گرفتن ترشی انبه، ادویه‌های رو داخل آسیاب بریزید و آسیاب کنید که بریم سراغ ادامه کار.

مرحله سوم

روند درست کردن ترشی انبه رو با پوست گرفتن انبه ها ادامه داده و اون‌ها رو از وسط نصف کرده و هسته اونها رو جدا کنید. حالا انبه ها رو به صروت حبه‌ای یا به روش دلخواه خرد کنید و کنار بزارید.

نکته: روش خرد کردن انبه برای ترشی سلیقه‌ای هست و می‌تونید حتی به صورت پوره استفاده کنید.

مرحله چهارم

در ادامه‌ی آماده سازی تهیه ترشی انبه سیرها رو به خوبی بشویید و پوستشون رو گرفته و روی آبکش بزارید تا آبشون گرفته بشه و سپس در داخل یه کاسه با گوشتکوب اون‌ها رو له کنید تا طعم خودشون رو به خوبی با بقیه مواد مخلوط کنن.

مرحله پنجم

برای اینکه ترشی رو داخل شیشه بریزید، و واسه کپک نزدن ترشی بهتره که شیشه رو استریل کنید و برای این کار یه قابلمه آب روی حرارت متوسط گذاشته و بزارید آب به جوش بیاد و سپس شیشه‌ها رو چند لحظه داخل آبجوش بزارید.

مرحله ششم

حالا وقتشه که یه مقدار از انبه های تیکه شده رو کف شیشه‌ی جای ترشی بریزید و سپس یه مقدار از ادویه بو داده شده ریخته و روی اون سیر له شده بریزید و به همین ترتیب، لایه لایه شیشه رو با انبه و بقیه مواد پر کنید.

نکته: برای کپک نزدن ترشی بهتره که بزارید یک بند انگشت انبه با درب شیشه فاصله داشته باشه.

مررحله هفتم

برای درست شدن ترشی انبه بهتره سرکه و روغن زیتون رو با هم مخلوط کرده و در ادامه داخل شیشه بریزید و یادتون باشه که سطح سرکه باید یک بند انگشت بالاتر از سطح انبه باشه تابه ترشی کپک نزنه.

مرحله هشتم

زمانی که شیشه رو با مواد و سپس سرکه پر کردید؛ به نایلون روی ورودی شیشه‌ی جا ترشی قرار بدید و بعد درب رو محکم ببندید تا از رسیدن هوا به داخل شیشه جلوگیری بشه و به مدت ۲۰ روز داخل یخجال بزارید تا ترشی انبه کاملا برسه و آماده بشه.

سخن آخر این که خوردن چاشنی‌ها در کنار غذا باعث میشه که با اشتها و لذت بیشتری غذا خورده بشه و بهتره بدونید که درست کردن ترشی توی خونه بهترین و سالم‌ترین راه برای داشتن یه چاشنیه، چون ممکنه ترشی‌هایی که از بیرون می‌خرید با استفاده از مواد نگه دارنده و مصنوعی درست بشن، اما وقتی که خودتون ترشی انبه رو تو خونه درست کنید، دیگه این مشکلات رو ندارید و با هزینه کمتری هم تهیه میشه.

امیدوارم که از این نحوه درست کردن ترشی انبه خوشتون اومده باشه و ممنون که ما رو همراهی می‌کنید.

طرز تهیه ترشی انبه خانگی ساده با روغن زیتون به روش هندی
5 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در