اگر زومر بهترین گلر جهان بشود/ سوییس با ادعای قهرمانی به قطر می‌رود!


اگر زومر بهترین گلر جهان بشود/  سوییس با ادعای قهرمانی به قطر می‌رود!

سوئیس با عملکرد فوق‌العاده مقابل اسپانیا نشان داد که می‌تواند یکی از مدعیان غیرمنتظره قهرمانی در جام جهانی قطر باشد.

به گزارش "ورزش سه" این یک سوال چالش برانگیز است؛ کدام بازیکن سوئیسی در کلاس جهانی است؟
دروازه‌بان این تیم یعنی یان سومر در این فصل در بالاترین سطح ممکن برای مونشن‌گلادباخ عمل کرده است؛ از جمله در تساوی 1-1 مقابل بایرن مونیخ که او 19 سیو داشت.

عملکرد دروازه بان سوئیسی در این فصل از مسابقات به قدری خیره کننده و فوق العاده بوده که در مجله تخصصی آلمانی "کیکر"، سومر چهارمین بازیکن برتر این فصل در بوندسلیگا است.

همچنین عملکرد یان سومر در جریان پیروزی 2-1 سوئیس مقابل اسپانیا در ساراگوسا هم فوق العاده و قانع کننده بود. او یک دروازه‌بان مطمئن است که پاس های دقیق ارسال می‌کند و در امر بازیسازی نیز عملکرد فوق العاده ای دارد. سومر این را هم به خوبی نشان داده که می تواند پشت دفاع را به خوبی جمع کند و یک آرامش دلچسب به مدافعان تیمش می دهد.

اگر زومر بهترین گلر جهان بشود/  سوییس با ادعای قهرمانی به قطر می‌رود!

اینکه یان سومر اکنون یکی از بهترین دروازه بان های جهان است یا خیر، در جام جهانی قطر مشخص خواهد شد. او همچنان شماره یک بی چون و چرای سوئیس است. در بخش هجومی نیز تیم ملی سوئیس بسیار امیدوار است و هیچ کمبودی در گلزنان عالی ندارد. گرگور کوبل، بازیکن دورتموند، که در حال حاضر مصدوم است، دومین بازیکنی است که در "کیکر" پس از شرالدو بکر، مهاجم یونیون برلین، بهترین نمره را دارد.

مانوئل آکانجی یک تابستان پر هیجان را سپری کرد. پیدا کردن باشگاه جدید برای او بسیار پیچیده شده بود اما در نهایت همه چیز برای آکانجی مطابق میل پیش رفت و او به یکی از بهترین تیم‌های دنیا یعنی منچسترسیتی ملحق شد تا زیر نظر پپ گواردیولا کار کند. رقابت در منچسترسیتی شدید است، اما آکانجی در چند بازی اول خود تاثیرگذار بوده است. همچنین او در تیم ملی به بازیکن ارزشمندی تبدیل شده، تا جایی که که مورات یاکین در ساراگوسا گفت: "همه مدافعان در کنار مانوئل آکانجی آرامش و شکل خوبی دارند."

اگر زومر بهترین گلر جهان بشود/  سوییس با ادعای قهرمانی به قطر می‌رود!

آکانجی همچنین اولین گل ملی خود را با ضربه سر در چهل و دومین بازی‌اش به ثمر رساند و باعث برتری 2-1 سوئیس برابر اسپانیا شد. شاید با منچسترسیتی، آکانجی این فرصت را داشته باشد که موقعیت مدافعی در کلاس جهانی را کسب کند.

احتمالاً گرانیت ژاکا این هفته ها بازیکنی در سطح جهانی است. او در آرسنال، صدرنشین لیگ برتر، درخشان عمل می کند. دیگر بحثی درباره نقش و جایگاه ژاکا در تیم ملی وجود ندارد. او رئیس است و جلوی دفاع فوق العاده مطمئن عمل می کند. کاپیتان سوئیس در پیروزی مهم برابر اسپانیا نیز نقش غیر قابل انکار و مهمی را ایفا کرد. شاید برخی به اصطلاح بازی گرانیت ژاکا را "کثیف" تلقی می‌کنند اما با همین نمایش توانست خط هافبک اسپانیا و به خصوص سرخیو بوسکتس را از کار بیندازد.

اگر زومر بهترین گلر جهان بشود/  سوییس با ادعای قهرمانی به قطر می‌رود!

پس از موفقیت تاریخی سوئیسی، ژاکا می گوید که این نشان دهنده بلوغ و پیشرفت آن‌ها است. و او مشتاقانه منتظر بازی بعدی مقابل جمهوری چک است، به خصوص که او روز سه شنبه تولد 30 سالگی خود را جشن می گیرد. می دانید، ژاکا فکر می کند تیم سوئیس در سطح جهانی است. او در ساراگوسا گفت: "اگر ما مانند بازی مقابل اسپانیا بازی کنیم، اتفاقات بزرگی در جام جهانی ممکن است برای‌مان رخ دهد."

ژردان شقیری یکی دیگر از بازیکنان سوئیس است که آنها امید زیادی به او بسته اند. او دوندگی فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد و در دفاع نیز به هم‌تیمی‌هایش کمک می کند. او با حضور در جناح راست زمین بسیار ثمر گذارتر عمل می کند. شقیری در بحث شوتزنی نیز بازیکن فوق‌العاده‌ای است و هرگاه که این کار را انجام داده به نفع سوئیس بوده است.

اگر زومر بهترین گلر جهان بشود/  سوییس با ادعای قهرمانی به قطر می‌رود!

ژردان شقیری در دوران حرفه ای خود آنقدر با ثبات نبوده است که به عنوان یک فوتبالیست در سطح جهانی شناخته شود. اما چیزی که او هنوز در سن 31 سالگی دارد، رویاپردازی زیادش است. همچنین او آنقدر حرفه ای است که بعد از برد تاکید کند که فقط مربی در مورد پست او تصمیم می گیرد.

در بخش هجومی تیم ملی سوئیس با تغییراتی مواجه شده است. هریس سفروویچ که هنوز از تابستان برای باشگاه هایش بنفیکا لیسبون و گالاتاسارای استانبول گلزنی نکرده است، نمی تواند از جایگاه ثابت خود در ترکیب سوئیس مطمئن باشد. در اسپانیا، بریل امبولو به عنوان مهاجم مرکزی بازی کرد و اتفاقاً نمایش خوبی هم از خود ارائه داد. او در تابستان از مونشن گلادباخ به موناکو رفت؛ در حالی که شایعات پیرامون حضور در لیگ برتر انگلیس نیز وجود داشت.

اگر زومر بهترین گلر جهان بشود/  سوییس با ادعای قهرمانی به قطر می‌رود!

امبولو بازیکنی سریع و با کیفیت بدنی قابل توجه است و می‌تواند مهاجم در جام جهانی حاضر باشد. البته امبولو دهمین گل خود را در پنجاه و هفتمین بازی ملی‌اش به ثمر رساند. این رکورد ضعیف همچنین نشان می دهد که چرا امبولو با وجود فیزیک بدنی در کلاس جهانی هنوز یک مهاجم در حد این کلاس نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا