هم آمریکا و هم ولز را می‌توانیم شکست بدهیم / کرمی: استقلال را می‌بریم و این برایشان خوش یمن است


هم آمریکا و هم ولز را می‌توانیم شکست بدهیم / کرمی: استقلال را می‌بریم و این برایشان خوش یمن است

سرمربی تیم فوتبال دانشجویان می‌گوید لیگ برتر از نظر کیفیت سخت افزاری، دانش مربیان و استراتژی بازی، رشد کرده ولی کیفیت تکنیکی بازیکنان را ضعف فوتبال ایران توصیف می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، عصر روز شنبه دوم مهرماه تیم فوتبال استقلال در دیداری تدارکاتی که در ورزشگاه آرارات برگزار شد با نتیجه 2 بر 1 مقابل تیم ملی دانشجویان شکست خورد. این نتیجه دیدارهای گذشته استقلال را مقابل تیم ملی دانشجویان به رهبری فرشاد کرمی یادآوری کرد؛ جایی که آنها طی سه فصل گذشته نیز سه بار دیگر مقابل استقلال صف آرایی کرده بودند و دو شکست و یک تساوی حاصل کار آبی پوشان بوده است.
به همین بهانه گفت‌وگویی داشتیم با فرشاد کرمی، سرمربی تیم ملی فوتبال دانشجویان در مورد کم و کیف مسابقه دو تیم و سایر مسائل این روزهای فوتبال ایران که در ادامه می‌خوانید.
حرف‌های ما با کرمی درباره پیروزی برابر استقلال و شرایط تیم ملی دانشجویان آغاز شد و او در اینباره گفت: تیم فوتبال دانشجویان زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند و ما در حال آماده سازی برای حضور در رقابت های جام ملت های آسیا و مقدماتی هستیم که بعد از جام جهانی قطر در کشور چین برگزار می‌شود. به هر حال اردوهای متعددی داشتیم. هر کسی دانشجو بوده در لیگ های مختلف و می شناختیم؛ دعوت کرده ایم و هر کسی هم که علاقه‌مند بوده زیر نظر گرفتیم و در تست ها شرکت کرده است. از میان تمام این بازیکنان تیمی را تشکیل دادیم که پس از چهار پنج روز اردو، مقابل تیم بزرگ استقلال قرار گرفتیم.
او سپس درباره بازی بیان کرد: اول از تیم استقلال تشکر می کنم که ما را دعوت کردند. استقلال تیم بزرگی است و مهره های بسیار خوبی دارد. امروز واقعا بازی سختی برای ما بود ولی با توجه به سیستمی که برای تیم تعریف کرده ایم نمایش خوبی داشتیم. مقابل استقلال با سیستم 2-5-3 به زمین رفتیم. این سیستم، سیستم مدرنی در فوتبال اروپا است که تیم هایی که دنبال دفاع و ضد حمله هستند از این سیستم استفاده می کنند. ما هم چون در مسابقات رقیبانی مثل کره جنوبی و ژاپن و حتی تیم هایی نظیر تایلند داریم که طی سال های اخیر پیشرفت داشته اند و با سیستم مالکانه حمله می‌کنند؛ این سیستم را تعریف کرده ایم و موفق هم بوده ایم.
او سپس با اشاره به گلزنی محمد اوسانی که در مقابل استقلال همیشه نمایش های بسیار خوبی ارائه می‌کند و یازدهمین گلش را مقابل این تیم به ثمر رساند اضافه کرد: بازی خوبی داشتیم و در ابتدای بازی مثل همیشه محمد اوسانی دو گل به این تیم زد. محمد اوسانی یک بازیکن با انگیزه است که فکر می کنم جایش در لیگ برتر ما خیلی خالی است، چون مهاجمان سرعتی در لیگ برتر خیلی کم داریم. محمد اوسانی از مهاجمان سرعتی فوتبال ماست که در مقابل استقلال و مدافعان این تیم که عارف غلامی و سیلوا بودند خیلی خوب بازی کرد و دو گل زد. به هر حال خوشحالیم که هر سال به نوعی استقلال را شکست می دهیم. پارسال هم تیم آقای مجیدی را شکست دادیم که البته برای آنها خوش یمن بود و در ادامه قهرمان شدند. تیمی درست کرده ایم که مدعی است و مقابل تیم های بزرگ خیلی خوب بازی می کند و از این بابت خوشحالیم.
او سپس درباره کیفیت تیم استقلال در فصل جاری مسابقات با حضور ساپینتو اینگونه توضیح داد: خب به هر حال در ابتدای فصل آقای ساپینتو با سیستم 2-3-5 بازی می کرد؛ همان سیستمی که أقای مجیدی فصل گذشته با آن بازی می کرد. این سیستم، سیستم گل نخوردن است و در واقع 5 دفاعه است. در سیستم مدرن دنیا به دو نفر کناری وینگ بک می گویند. استقلال در فصل گذشته با وینگ بک بازی می کرد. آقای ساپینتو با این سیستم نتیجه نگرفت و سیستم تیمش را عوض کرد و امروز مقابل ما 3-3-4 بازی کردند. یک نکته بسیار خوبی که درمورد استقلال دیدم واقعا در کارهای ترکیبی پشت محوطه جریمه و در کناره های بسیار خوب بودند. یک طرف رضا میرزایی بود و یک طرف مهدی قایدی. از وسط مهدی پور و چشمی اضافه می شد و سجاد هم به عقب می آمد و نقش مهاجم کاذب را بازی می کرد. البته با این روش بازی مقابل تیم هایی که دفاع فشرده می کنند کار سخت است. آنها در پایان بازی هم به سانتر رو آوردند و ارسلان را وارد زمین کردند. فکر می کنم در مجموع استقلال تیم خیلی خوبی شده و بازی این تیم برابر گل گهر یکی از زیباترین بازی های لیگ خواهد شد.

هم آمریکا و هم ولز را می‌توانیم شکست بدهیم / کرمی: استقلال را می‌بریم و این برایشان خوش یمن است

سرمربی تیم فوتبال دانشجویان ایران درباره اینکه آیا بازیکنی از لیگ برتر و لیگ یک در میان دعوت شدگان به تیمش وجود دارد یا خیر عنوان کرد: گرفتن بازیکن از لیگ برتر سخت است. ما بازیکن در تیم نفت مسجد سلیمان داشتیم که نتوانستیم بگیریم. در تیم فوتبال مس رفسنجان، هومن ربیع زاده را داریم که فیکس بازی می کند ولی این بازیکن را هم نتوانستیم بگیریم. ترجیح ما این است که بازیکنان لیگ دو و لیگ یک استفاده کنیم. مقابل استقلال بازیکن از خوشه طلایی داشتیم.
کرمی درباره وضعیت تحصیلی محمد اوسانی بیان کرد: ایشان 6 سال است که در کنار ما حضور دارد. مدارک بازیکنان را به طور کامل چک کرده ایم و آقای اوسانی هم دانشجو است، کارت دانشجویی دارد و مشکلی برای حضور در تیم ندارد. متاسفانه البته هنوز نتوانسته ایم جانشین خوبی برای اوسانی پیدا کنیم. دلیلش هم این است که در فوتبال ما مهاجم سرعتی که بتواند گام بردارد و بازیکن مقابلش را از پیش رو بردارد؛ پیدا کنیم. در لیگ برتر هم خیلی کم داریم. با توجه به استراتژی تیم ما که فضا از حریف می گیریم و منتظر ضدحمله هستیم داشتن بازیکنی مثل محمد اوسانی خیلی مهم است. البته تا ابد نمی توانیم از او استفاده کنیم و دنبال جایگزین برای او هستیم. اگر شما هم کسی را می شناسید به ما معرفی کنید.
سوال بعدی از کرمی درباره کیفیت لیگ برتر در فصل بیست و دوم بود و او در اینباره گفت: لیگ برتر از نظر کیفیت سخت افزاری، سطح کیفی مربیان و نوع استراتژی بازی، بسیار پیشرفت کرده است و این را من در تمرینات گل گهر و استقلال دیده ام. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که لیگ ما در مقایسه با لیگ های دیگر بازیکنانی دارد که از نظر تکنیکی پایین هستند. در این مورد صحبت می کنیم که بازیکن از نظر تکنیکی وقتی به بن بست می خورد قدرت حفظ توپ و برداشتن حریف را داشته باشند. الان هافبک ها و مهاجمانی که قدرت برداشتن یک در مقابل یک را داشته باشند کم داریم. بازیکنانی مثل جباری، آندو و نکونام را نداریم و به همین خاطر بیشتر بازیکنانی که در تیم ملی بازی می کنند لژیونر هستند. امیدوارم شرایط تغییر کند و به فوتبال پایه اهمیت بیشتری بدهیم، چون اگر بخواهیم به همین شکل ادامه بدهیم و منتظر این باشیم که گلی بروید مثلا به اسم آقای طارمی، جهانبخش و .. کارمان سخت می شود. ای کاش تولیدات فوتبال پایه برای لیگ برتر بیشتر بشود. اگر بخواهم کلی بگویم فکر می کنم از نظر سخت افزاری و تاکتیکی بهتر شده ایم ولی از نظر تکنیک بازیکنان شرایط خوبی نداریم. البته بازیکنان ناراحت نشوند و بهتر است بروند و خودشان را در این زمینه بهتر کنند
درنهایت از فرشاد کرمی کارشناس فوتبال درباره پیروزی تیم ملی با کی روش در اولین گام پرسیدیم و او در واکنش به این سوال با اشاره به تفاوت های سرمربی جدید تیم ملی بیان کرد: ببینید یک تحولی را در آقای کی روش به طور کامل می بینیم. ایشان خیلی باهوش است. ایشان در دوره گذشته رفتار خوبی با خبرنگاران، فدراسیون و ... نداشت و به نوعی از بالا به پایین نگاه می کرد ولی الان می داند که جو حمایت از اسکوچیچ هم وجود دارد و خیلی ها معتقدند که به ناحق این مربی برکنار شد. این موضوع سبب شده تا رفتارش کاملا عوض شده و حتی دیدید که شجاع خلیل زاده را هم به تیم ملی دعوت کرد. این تحول آگاهانه است و نشان می دهد که کی روش مربی ای کاملا حرفه ای است. البته باید سمت مثبت این تغییر را دید.
او سپس درباره شرایط فنی مسابقه بیان کرد: اگر در مورد بازی هم بخواهیم حرف بزنیم دیگر شاهد دفاع اتوبوسی نیستیم. تیم ملی پاس می دهد، فضا را پیدا می کند، از کناره ها و عمق خوب عمل می کند و به طور کلی بازی دلنوازتر شده است. ریتم بازی هم بسیار خوب بود. البته ما بسیار خوب مقابل اروگوئه بازی کردیم ولی احساسم این بود که تیم حریف هم ما را دست کم گرفته بود. به هر حال این مسائل در فوتبال هست. در مجموع نتیجه بسیار خوب بود و تیم ملی با کی روش به این نتیجه نیاز داشت.
بخش پایانی صحبت های کرمی درباره شرایط تیم ملی با کی روش در جام جهانی بود و اینطور حرف هایش را خاتمه داد: من برای اولین مرتبه به تیم ملی برای صعود شانس می دهم. در دوره قبل که واقعا شرایط مهیا نبود. در برزیل هم که با آرژانتین هم گروه بودیم و گروه سختی داشتیم. در آلمان هم مکزیک و پرتغال هم گروهی های سختی بودند ولی اینبار به نظرم نه ولز تیمی است که نتوانیم شکستش بدهیم و نه آمریکا؛ من بازی این تیم مقابل ژاپن را به طور کامل دیدم و به نظرم می توانیم هر دوی این تیم ها را شکست دهیم البته اگر همه همدل باشیم و همبستگی داشته باشیم. و چقدر این صعود می تواند برای مردم خوب باشد. آرزوی من این است که تیم ملی از گروهش صعود کند. چون نشاط اجتماعی ایجاد می شود. چون مدارس فوتبال را رونق می دهد. خواهشم این است که فوتبال را عمقی تر نگاه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا