دیدار وزیران خارجه ایران و ارمنستان


دیدار وزیران خارجه ایران و ارمنستان

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با یکدیگر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفت وگو کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می برد، عصر شنبه به وقت محلی با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان دیدار کرد و گفت: اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفتگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود.

به نقل از ایرنا، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برند، با یکدیگر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفت وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه با ابراز خرسندی از رایزنی ها و مشورت های دوره ای دو کشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان موضع تهران را درباره آخرین تحولات قفقاز عدم‌ پذیرش هرگونه تغییر در مرزها و ژئپلتیک منطقه بیان کرد و افزود جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است که اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفتگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود.

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در تحولات قفقاز از روند رو به رشد همکاری های دوجانبه ابراز خرسندی کرد .

وی افزود: شتاب مناسبات تهران – ایروان به تحکیم و تقویت همکاری ها و همبستگی میان دو کشور و منطقه کمک خواهد کرد .

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به همراه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به نیویورک سفر کرده است، در ادامه دیدارهای فشرده خود با وزیر خارجه ارمنستان در محل اقامتش دیدار و گفتگو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی