کدام پیام‌رسان‌های ایرانی آماده میزبانی از کاربران هستند؟


این روزها این سوال که «در کدام پیام‌رسان ایرانی هستید؟» بین کاربران پرتکرار شده است. در چند سال اخیر پیام‌رسان‌های ایرانی خود را ارتقا داده‌اند و امروز آماده میزبانی از کاربران بیشتری هستند. در این مطلب چند پیام‌رسان فعال ایرانی را معرفی...

این روزها این سوال که «در کدام پیام‌رسان ایرانی هستید؟» بین کاربران پرتکرار شده است. در چند سال اخیر پیام‌رسان‌های ایرانی خود را ارتقا داده‌اند و امروز آماده میزبانی از کاربران بیشتری هستند. در این مطلب چند پیام‌رسان فعال ایرانی را معرفی می‌کنیم.
این روزها در نبود پیام‌رسان‌های رایج، عادت های مردم در ارتباطات دست خوش تغییراتی شده است.
تا چند روز پیش پیامرسان های رایجی ابزار دست مردم برای پیام رسانی و ارتباطات بودند که امروز دسترسی به آنها با محدودیت هایی مواجه شده است. به همین دلیل این روزها این سوال که «در کدام پیام‌رسان ایرانی هستید؟» را از کاربران زیادی می شنویم.
در چند سال اخیر پیام‌رسان‌های ایرانی خود را ارتقا داده‌اند و امروز تا حدی آمادگی میزبانی از کاربران بیشتری را دارند. در این مطلب چند پیام‌رسان فعال ایرانی معرفی می‌شود.
*روبیکا
سوپر اپلیکیشن روبیکا سرویس‌هایی مثل پیام‌رسان، روبینو و سرویس فیلم و سریال یا درخواست ویدیوی آنلاین (VOD) را ارائه می‌دهد.
پیام‌رسان روبیکا، دارای امکانات مفیدی مثل، تماس صوتی و تصویری، ارسال فایل و پخش زنده است؛ که بسیاری از امکانات این بخش با اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل ارائه می‌شوند.
روبینو شبکه اجتماعی روبیکا که مخصوص تصویر و ویدیو است.
در سرویس کسب درآمد، درآمد شما بر اساس تعداد کاربران فعال و حجم ترافیک مصرفی کاربران در کانال یا گروه شما محاسبه می‌شود.
در سرویس تماشای آنلاین فیلم و سریال می‌توانید جدیدترین و محبوب‌ترین فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و سریال‌ها را با دوبله اختصاصی تماشا کنید. از بین بیش از ۴۰،۰۰۰ برنامه، بهترین را انتخاب کنید و بر روی همه دستگاه‌های دیجیتال موبایل، وب و تلویزیون‌های هوشمند تماشا کنید.
*پیام رسان گپ
برنامه گپ (Gap) یک اپلیکیشن پیام رسان است که توسط توسعه دهندگان ایرانی منتشر شده است.
از جمله سرویس های این پیام رسان می توان به سرویس کیف پول، چت دو نفره، ایجاد گروه و ارسال محتوا، دنیای گپ (دنیایی از کانال‌ها، سرویس‌ها، بازی، فروشگاه، تلویزیون، پخش زنده، استیکر و چندین امکان و سرویس دیگر)، کسب درآمد (به راحتی می‌توانید فروشگاه مجازی خود را راه اندازی و شروع به فروش محصولات و خدمات خود کنید)، تماس صوتی و تصویری (درخواست پول در بستر گپ، شما می توانید با استفاده از این امکان در گپ صورتحساب ایجاد کنید)، اطلاعات و خدمات (دنیایی از اطلاعات کاربردی، خدمات مفید، بازی و سرگرمی را در اختیار شما قرار می‌دهد)، ارسال و درخواست وجه (درخواست پول در بستر گپ، شما می توانید با استفاده از این امکان در گپ صورتحساب ایجاد کنید)، بات پلتفرم (بستر مدرن ارتباطی برای توسعه دهندگان در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد) و بازی و سرگرمی (در بازی‌های آنلاین گپ با دوستان خود رقابت کنید و آن‌ها را به چالش بکشید) اشاره کرد.
*پیام رسان بله
پیام رسان بله دیگر پیام رسان ایرانی است که سابقه طولانی در بازار پیام رسان ها دارد.
این پلتفرم، خدمات پیام‌رسانی گروهی، امکاناتی از جمله گفتگوی فردی و گروهی در فضایی مطمئن، ارسال و دریافت عکس، فیلم و فایل با سرعت بالا، نسخه وب و مولتی پلت‌فرم و رسانه‌ای قدرتمند برای افراد و کسب‌و‌کارها را فراهم کرده است.
همچنین خدمات مالی اجتماعی از جمله انتقال پول، پرداخت اجتماعی، درخواست پول و خدمات کاربردی از دیگر خدمات این پیام رسان است.
*پیام رسان سروش پلاس
سروش‌پلاس، پیام رسان رایگان و کاملا بومی است که امکانات متنوع مانند دستیار صوتی هوشمند، تماس صوتی و تصویری،‌ پخش زنده رادیو و تلویزیون، امکان ارتباط زنده در کانال [Live]، بات‌های کاربردی،‌ پرداخت و ویترین محتوا را فراهم می کند.
در سرویس دستیار صوتی هوشمند این پیام رسان، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بستری فراهم شده تا کار با فیچرهای مختلف در پیام‌رسان و تنظیمات و گزینه‌های متعدد بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر از گذشته شود. در واقع دستیار صوتی UX (تجربه‌ی کاربری) را ساده‌تر می‌کند.
*پیام رسان ایتا
پیام رسان ایتا ظاهری آشنا برای کاربران ایرانی دارد و از این نظر استفاه از آن آسان تر است.
در ایتا هم شما می‌توانید به سهولت با دوستان خود گفتگو کنید، فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید، گروه و کانال بسازید و از قابلیت‌های پیشرفته ایتا برای مدیریت و شخصی‌سازی نرم افزار خود استفاده کنید.
*پیام رسان آی گپ
آیگپ، پیام‌رسان متن‌باز (open-source) است و متخصصان و کسب و کارها می‌توانند بر اساس نیاز خود آیگپ را به صورت دلخواه برای خود شخصی سازی کرده و در سازمان‌ها و محیط‌های مورد نظر خود از آن استفاده کنند.
امنیت شما در آیگپ با سخت‌گیری بسیار بالایی تضمین شده است. پیام‌های ارسالی و دریافتی، چه در چت‌های خصوصی و چه در گروه‌ها با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگار پیشرفته و end to end رمزنگاری شده تا کاربران از محفوظ ماندن حریم شخصی خود اطمینان داشته باشند.
آیگپ، فضای ابری نامحدودی را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید هر گونه فایل، تصویر، فیلم و... را در آن ذخیره کنید و هر زمانی که به آن احتیاج داشتید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و حتی بتوانید برای دیگر کاربران ارسال کنید.
آمار کاربران پیام رسان های ایرانی طبق آخرین اعلام مرکز ملی فضای مجازی
براساس آخرین آماری که امیر خوراکیان معاون وقت حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در سال 1400درباره اطلاعات آماری پیام‌رسان‌ها ارائه داد، تعداد کاربر ثبت‌نام‌شده در ایتا ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر بوده است.
همچنین اطلاعات تعداد کاربران ثبت‌نام‌شده در پیام‌رسان سروش پلاس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده است.
تعداد کاربر ثبت‌نام‌شده در پیام‌رسان بله ۸ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه آن ۱ میلیون و ۳۸۲ هزار نفر برآورد شده بود. تعداد کاربر ثبت‌نام‌شده در پیام‌رسان گپ ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت