چگونه با افراد کهنسال در مورد خانه سالمندان گفتگو کنیم؟


شاید برای بسیاری از افراد، صحبت کردن با یک عزیز در مورد انتقال وی به خانه سالمندان بسیار دشوار باشد اما متاسفانه برای بسیاری از خانواده ها این گزینه، تنها راه حل ممکن محسوب می شود. به گزارش...

چگونه با افراد کهنسال در مورد خانه سالمندان گفتگو کنیم؟

شاید برای بسیاری از افراد، صحبت کردن با یک عزیز در مورد انتقال وی به خانه سالمندان بسیار دشوار باشد اما متاسفانه برای بسیاری از خانواده ها این گزینه، تنها راه حل ممکن محسوب می شود.

به گزارش سیناپرس، متخصصین روان شناسی معتقدند که صحبت کردن با عزیزانتان در مورد رفتن به خانه سالمندان کار دشواری است، بنابراین خیلی به آنها فشار نیاورید و مطمئن شوید که با این ایده احساس امنیت و راحتی می کنند.

دکتر آنجلا کاتیک متخصص سالمندان و دانشیار در مرکز روی ام و فیلیس گوگ هافینگتون در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، در این رابطه گفت: مکالمه را هر چه زودتر شروع کنید و روی آنچه مهم است تمرکز کنید. به این موضوع فکر کنید که آیا یک محیط زندگی کمکی نه تنها می تواند از عزیز سالمند شما حمایت کند، بلکه آیا می تواند واقعاً زندگی آن فرد را شاد کند یا خیر.

متاسفانه با بالا رفتن سن افراد، مراقبت از آن ها در خانه سخت تر می شود. از سوی دیگر افراد سالمند نیاز به مراقبت های خاص و تجهیزات ویژه ای دارند که فراهم کردن ان در هر خانه ای میسر نیست.

به طور معمول پس از مرگ شریک زندگی، ممکن است فرد احساس تنهایی کرده و ارتباطات اجتماعی خود را از دست بدهد. این نقطه، دقیقا جایی است که انتقال به محیطی جدید می تواند به نفع یک فرد مسن باشد، زیرا چنین مراکزی اغلب فعالیت های اجتماعی مختلفی را برای ساکنان آنها فراهم می کند.

به باور روان شناسان، هنگام شروع گفتگو با یکی از عزیزان، این موضوعات را در نظر بگیرید: به چند مورد از امکاناتی که قبلاً قبل از مکالمه در مورد آنها تحقیق کرده اید اشاره کنید. پیشنهاد می شود پیش از مطرح کردن موضوع با افراد کهنسال و عزیز خود، شخصاً به این مراکز مراجعه کرده و حتما به صورت میدانی و آنلاین در مورد این مراکز تحقیق کنید. اشاره کردن به امکانات مناسب مرکز مورد نظر شما و دارا بودن موارد تامین کننده نیاز فرد سالمند، می تواند هر گونه احساس عصبی در مورد این روند را کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس، چند گزینه نزدیک به خانه عزیزتان یا امکانات نزدیک خانه یکی از اعضای خانواده را به فرد کهنسال ارائه دهید. این امر می تواند به آنها یادآوری کند که کاملاً تنها نخواهند بود و همچنان به خانواده خود دسترسی خواهند داشت.

مراقب احساسات آنها باشید، زیرا ممکن است این افراد از انجام چنین مکالمه ای احساس اضطراب یا ناراحتی کنند. این احساسات ممکن است آنها را وادار کند که در برابر شما و تصمیمات اخذ شده، کاملاً مقاومت کنند.

اگر فردی از دوستان شخص کهنسال در یک خانه سالمندان حضور دارد، می تواند انگیزه ای خوب برای فرد مورد نظر محسوب شود. اطمینان حاصل کنید که فرد کهنسال، احساس می کند در این فرآیند مشارکت داشته تا احساس کنند کنترل کاملی روی اتفاقات را دارند.
آنها را تشویق کنید تا با شما برای بررسی و مشاهده چند مکان بیایند تا بتوانند تصور کنند که اقامتشان در آنجا چگونه خواهد بود. جایی را که در آن احساس خوبی دارند پیدا کنید و حتما تعدادی از وسایل آنها را محل جدید زندگیشان بیاورید. مهم است اشیایی را که برای آنها معنی دارد برایشان فراهم کرده و تا آنجا که ممکن است احساس خانه بودن را برایشان ایجاد کنید.

این اشیا ممکن است شامل مواردی مانند یک صندلی مورد علاقه،عکس های خانوادگی و یا وسایلی باشد که آنها برای درگیر شدن در یک سرگرمی مورد علاقه نیاز دارند.

اگر عزیزتان به ایده انتقال به یک خانه سالمندان نه می ‌گوید، این ایده را ادامه ندهید، مگر اینکه واقعاً نگران امنیت او باشید. بستری شدن در بیمارستان به دلیل تصادف یا سایر مسائل بهداشتی نیز می تواند دلیل خوبی برای مطرح کردن دوباره ایده خانه سالمندان باشد.

در صورت مخالفت فرد کهنسال با خانه سالمندان، برای مدتی بحث را فراموش کرده و به یاد داشته باشید همیشه می ‌توانید بعداً به گفتگو بازگردید، زیرا تردید اولیه آنها می‌ تواند به دلیل عوامل دیگری باشد که تغییر می ‌کنند. وقتی دوباره موضوع را مطرح می کنید، از آنها بپرسید که آیا وقت دارند در این ایده تجدید نظر کنند. از افکار آنها در مورد این موضوع استقبال کنید و راه هایی را ارائه دهید که می توانید این روند را برای آنها راحت تر کنید.

به گزارش سیناپرس، دکتر کاتیک توصیه می کند که اولویت را برای عزیزان خود پیدا کنید که مکانی متناسب با نیازهای او باشد و تا آنجا که می توانید در مورد آن اطلاعات کسب کنید تا دقیقاً بدانید که برای چه چیزی آنها را ثبت نام می کنید.

علاوه بر این، در مورد کارکنان و تعداد دفعات رفت و آمد افراد به داخل و خارج اطلاعات کسب کنید. حتما در مورد شرایط و فضای داخلی خانه سالمندان اطلاعات کسب کنید زیرا اینجا خانه جدید افراد کهنسال و عزیز شما خواهد بود، نه هتلی که چند شب در آن اقامت داشته باشد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: consumer.healthday.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان